Ховд аймгийн Эрүү, Иргэний хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн Магадлал

2019 оны 06 сарын 04 өдөр

Дугаар 27

 

 

 

Б.гийн нэхэмжлэлтэй

иргэний хэргийн тухай

 

Эрүү, Иргэний хэргийн давж заалдах шатны шүүхийн иргэний хэргийн шүүх хуралдааныг Ерөнхий шүүгч Н.Туяа даргалж, шүүгч Б.Дамба, М.Нямбаяр нарын бүрэлдэхүүнтэй хийж, 

            аймаг дахь сум дундын иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн 2019 оны 04 дүгээр сарын 25-ны өдрийн 153/ШШ2019/00*******9 дугаар шийдвэртэй,   *******т ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* ******* ,  нэхэмжлэлтэй, *******т ,  , т холбогдох  иргэний хэргийг хариуцагчийн өмгөөлөгчийн давж заалдах журмаар гаргасан гомдлыг үндэслэн, 2019 оны 05 дугаар сарын 23-ны өдөр хүлээн авч, шүүгч М.Нямбаярын илтгэснээр тус шүүхийн шүүх хуралдааны танхимд хянан хэлэлцэв.

 

            Шүүх хуралдаанд хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Ц.Бямбацогт түүний өмгөөлөгч Д.Хуягбаатар, нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Б.Мөнхбат, нарийн бичгийн даргаар Ц.Энхтуяа нар оролцов.

 

ТОДОРХОЙЛОХ нь:

 

            Нэхэмжлэлийн шаардлага: Ажилд эгүүлэн тогтоолгох, илгүй байсан хугацааны цалин хөлстэй тэнцэх олговор гаргуулах, нийгмийн болон эрүүл мэндийн даатгалын шимтгэлийг нөхөн тооцуулж, дэвтэрт бичилт хийлгэхийг даалгах тухай.

 

            Нэхэмжлэлий агуулга: “Нэхэмжлэгч Б. нь  ,  газрын даргын тушаалаар тус газрын даргатай байгуулсан хөдөлмөрийн гэрээний үндсэн дээр тухайн байгууллагад шуурхай дуудлага үйлчилгээний жолооч гэдэг лын байранд илл байсан. Засгийн газрын 2018 оны 08 дугаар сарын 22-ны өдрийн 267 дугаар тогтоолоор аймгуудын газрын бүтцэд байсан мал эмнэлгийн нэгжийг шинээр бие даасан агентлаг болгон Засаг даргын эрхлэх лын хүрээнд Мал эмнэлгийн байгуулсан. ,  ахуй хөнгөн үйлдвэрлэлийн сайдын 2018 оны 10 дугаар сарын 18-ны өдрийн А-*******4 дугаартай тушаалаар аймаг нийслэлийн мал эмнэлгийн бүтэц ******* тоог тогтоосон. ахуй хөнгөн үйлдвэрлэлийн сайдын 2018 оны 12 дугаар сарын 31-ний өдрийн А-209 дугаартай тушаалаар аймгуудын газрын бүтцийг шинэчлэн тогтоосон. Засаг даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 31-ний өдрийн А/31 дугаартай тушаалаар газрын бүтцийг шинэчлэн тогтоосон.

Аймгийн Засаг даргын эрхлэх асуудлын хүрээнд холбогдуулан шинээр мал эмнэлгийн байгуулагдсантай холбогдуулан хуучин ,  бүтцэд байсан Мал эмнэлгийн албыг Мал эмнэлгийн шилжүүлээд Мал эмнэлгийн албан хаагчдын ******* тоо цалингийн санг шинээр байгуулагд байгаа Мал эмнэлгийн т шилжүүлсэн. газрын дарга 2019 оны 01 дүгээр сарын 2-ны өдөр Б/01 дугаартай тушаал гарг газрын Мал эмнэлгийн албанд илл байсан албан хаагчдыг лаас нь чөлөөлсөн.

Ажлаас чөлөөлсөн шалтгаанаа мал эмнэлгийн шинээр байгуулагдсантай холбогдуулан гэж гаргасан. Угтаа лаас чөлөөлөх биш лаас шилжүүлэх тушаал гаргах байсан. Ажилд зайлшгүй авах шаардлага нь нэхэмжлэгчийн ******* тоо цалингийн сан, лын байр нь газраас мал эмнэлгийн т бүрэн дүүрэн шилжсэн.

Нэхэмжлэлийн шаардлагыг хангах хууль зүйн үндэслэлтэй. Үндсэн хуулиар баталгауулсан илтны хөдөлмөрлөх эрхийг хангасан шийдвэр гарг өгнө үү гэжээ.

 

Хариуцагчийн хариу тайлбар: 2018 онд Улсын их хурлаас батлагдсан Мал амьтны эрүүл мэндийн тухай хууль, Генетик нөөцийн тухай хууль гэсэн хуулиуд шинээр батлагдсан. Үүнтэй холбогдуулан Мал эмнэлгийн алба нь шинээр бие даасан болсон. ,  ахуй хөнгөн үйлдвэрлэлийн сайдын 2018 оны 10 дугаар сарын 18-ны өдрийн А-*******4 дүгээр тушаалаар мал эмнэлгийн газрын бүтэц ******* тоо батлагдан ирсэн. ахуй хөнгөн үйлдвэрлэлийн сайдын 2018 оны 12 дугаар сарын 31-ний өдөр А-209 дугаартай тушаалаар газрын бүтэц ******* тоо батлагдсан. Аймгийн нь 4 албатай байж байгаад нэг алба бие даасан болсон. Энэ албанд илл байсан 10 хүний цалин үйл иллагааны зардлыг мал эмнэлгийн руу шилжүүлсэн. 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдөр ,  газрын дарга мал эмнэлгийн албанд байсан 10 илтнаа чөлөөлөх шийдвэр гаргасан. Д.Батцэнгэл дарга нададтай яриад танай байгууллага 10 илтнаа чөлөөлөх юм байна. Танай байгууллага чөлөөлөхөөр манай байгууллага илд томилох юм байна гэж ярьсан юм. Бүтэц ******* тоогоороо цалингийн сан нь хасагдаад ирсэн тохиолдолд тэр хүндээ учир байдлаа хэлээд гарах боломж байсан. Бүтэц ******* тоо нь хэвээр хадгалагдаад орж ирсэн байгаа гэжээ.

 

аймаг дахь сум дундын иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн 2019 оны 04 дүгээр сарын 25-ны өдрийн 153/ШШ2019/00*******9 дугаар шийдвэрээр: “1. Хөдөлмөрийн тухай хуулийн 128 дугаар зүйлийн 128.1.11, Төрийн албан тухай хуулийн 62 дугаар зүйлийн 62.1.3-тзаасныг баримтлан шуурхай үйлчилгээний жолоочийн илд томилохгүй байгаа Мал эмнэлгийн газрын даргын эс үйлдэхүйг хууль бус болохыг тогтоож, нэхэмжлэгч  г Мал эмнэлгийн газрын шуурхай үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоож, , т холбогдох нэхэмжлэлийг хэрэгсэхгүй болгосугай.

2.Хөдөлмөрийн тухай хуулийн 69 дүгээр зүйлийн 69.1-д зааснаар хариуцагч  Мал эмнэлгийн газраас илгүй байсан хугацааны цалин хөлстэй тэнцэх олговор 1,737,427 /нэг сая долоон зуун гучин долоон мянга дөрвөн зуун хорин долоо/ төгрөгийг гаргуулж нэхэмжлэгч Б.д олгож, нэхэмжлэлийн шаардлагаас 136,746 /нэг зуун гучин зургаан мянга долоон зуун дөчин зургаа/ төгрөгийг хэрэгсэхгүй болгосугай.

3.Хөдөлмөрийн тухай хуулийн 46 дугаар зүйлийн 46.1, 46.2-т зааснаар нэхэмжлэгч Б.гийн илгүй байсан хугацааны нийгмийн даатгалын шимтгэл болон бусад татварыг суутган, нийгмийн даатгалын болон эрүүл мэндийн дэвтэрт зохих бичилт хийхийг хариуцагч  Мал эмнэлгийн т даалгасугай.

4.Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 57 дугаар зүйлийн 57.3, Улсын тэмдэгтийн хураамжийн хуулийн 41 дүгээр зүйлийн 41.1.5-д зааснаар Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай 57 дугаар зүйлийн 57.1, Улсын тэмдэгтийн хураамжийн тухай хуулийн 7 дугаар зүйлийн 7.1.1, 7.1.2-т зааснаар хариуцагч Мал эмнэлгийн газраас улсын тэмдэгтийн хураамж нийт 112,949 /нэг зуун арван хоёр мянга есөн зуун дөчин ес/ төгрөгийг гаргуулж улсын орлогод оруулсугай гэж шийдвэрлэжээ.

 

Хариуцагчийн өмгөөлөгчийн давж заалдсан гомдлын агуулга: Б/01 дүгээр тушаалаар нэр бүхий 10 илчдыг лаас чөлөөлсөн байдаг ба нэхэмжлэгч Б. нь тэдгээр илчдыг төлөөлөн нэхэмжлэл нэхэмжлэл гаргах бүрэн эрхгүй байсаар байхад нэхэмжлэлийг хүлээн авч хянан шийдвэрлэсэн нь Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 65 дугаар зүйлийн 65.1.5 дахь хэсгийг зөрчсөн байна.

Мөн нэхэмжлэлийн шаардлагадаа урьд эрхэлж байсан шуурхай дуудлага, үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгохыг хүссэн байдаг ба хэргийг шүүх хуралдаанаар хянан хэлэлцэх үед нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Б.Мөнхбат нь дээрх нэхэмжлэлийн шаардлагаа Мал эмнэлэгийн газрын шуурхай үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгох гэж өөрчилснийг шүүхээс нэхэмжлэлийн шаардлагаа тодруулсан гэж дүгнэж хэргийг шийдвэрлэсэн нь хэрэг хянан шийдвэрлэх иллагааны журмыг зөрчсөн гэж үзэхээр байна.

Шүүхээс нэхэмжлэгчийн илл байсан лын байр нь газрын бүтэц ******* тооноос Мал эмнэлгийн т шилжсэн байх бөгөөд тус иргэний хэргийн хариуцагч нь биш байх тул түүнд холбогдох нэхэмжлэлийг хэрэгсэхгүй болгож шийдвэрлэсэн нь Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 116 дугаар зүйлийн 116.2 дахь заалтад нийцээгүй үндэслэлгүй дүгнэлт гэж үзэж байна.

Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 115 дугаар зүйлийн 115.2.2 дахь хэсэгт нэхэмжлэлийн шаардлагын зарим хэсгийг ханг, үлдсэнийг нь хэрэгсэхгүй болгох зохицуулалт болохоос нэхэмжлэлийг хэрэгсэхгүй болгох зохицуулалт биш юм.

Төрийн албаны тухай хуулийн 62 дугаар зүйлийн 62.1.3 дахь заалтыг зөрчсөн гэж үзсэн нь хуулийг буруу тайлбарл хэрэглэсэн гэж үзэж байна.Иймд анхан шатны шүүхийн шийдвэрийг бүхэлд нь нэхэмжлэлийг хүчингүй болгож хэргийг хэрэгсэхгүй болгож өгнө үү гэжээ.

 

ҮНДЭСЛЭХ нь:

 

            Нэхэмжлэгч Б. нь , , Мал эмнэлгийн т холбогдуулан газрын даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалыг хүчингүй болгуулах, шуурхай дуудлага, үйлчилгээний жолоочийн лын байранд томилохгүй байгаа Мал эмнэлгийн газрын эс үйлдэхүйг хууль бус болохыг тогтоолгох, урьд эрхэлж байсан шуурхай дуудлага, үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгох, илгүй байсан хугацааны цалин хөлстэй тэнцэх олговор гаргуулах, нийгмийн болон эрүүл мэндийн даатгалын шимтгэлийг нөхөн тооцуулж, дэвтэрт бичилт хийлгэхийг даалгах тухай шаардлага бүхий нэхэмжлэлийг шүүхэд гаргээ.

            Анхан шатны шүүх хуралдаанд нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Б.Мөнхбат нь газрын даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалыг хүчингүй болгуулах шаардлагаа “ газрын даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалын Б.д холбогдох хэсгийг хүчингүй болгуулах”, урьд эрхэлж байсан шуурхай дуудлага, үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгох шаардлагаа “ Мал эмнэлгийн газрын шуурхай үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгох”,  илгүй байсан хугацааны цалин хөлстэй тэнцэх олговор гаргуулах шаардлагаа “2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрөөс 2019 оны 4 дүгээр сарын 25-ны өдрийг дуусталх илгүй байсан хугацааны цалин хөлстэй тэнцэх олговор 1,874,*******3 төгрөгийг гаргуулах”, нийгмийн болон эрүүл мэндийн даатгалын шимтгэлийг нөхөн тооцуулж, дэвтэрт бичилт хийлгэхийг даалгах шаардлагаа “нийгмийн болон эрүүл мэндийн даатгалын шимтгэлийг нөхөн тооцуулж, дэвтэрт бичилт хийлгэхийг Мал эмнэлгийн т даалгах” гэж тус тус нэхэмжлэлийн шаардлагаа тодруулсан байна.

            Хэрэг хянан шийдвэрлэх иллагааны явцад анхан шатны шүүх хуралдаанд хариуцагч хайн газрын дарга Г.Гончигсүрэн нь ахуй хөнгөн үйлдвэрлэлийн сайдын 2018 оны 12 дугаар сарын 31-ний өдрийн А-209 дугаартай тушаалаар бүтэц ******* тоо батлагдсан. Үүний дагуу т илл байсан 10 хүний цалин, үйл иллагааны зардлыг мал эмнэлгийн т шилжүүлсэн. яам сангийн яамнаас нарийн төлөвлөлтүүдийг хийгээд хуулиараа төсөв санхүү нь сууж бүтэц ******* тоо нь шилжсэн.

            Ингээд Мал эмнэлгийн газрын дарга Д.Батцэнгэл бид хоёр ярилц байгаад манайх 10 хүнээ чөлөөлсөн тушаал гаргахаар болсон. 2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаал дээр хуульчаас зөвлөгөө аваагүй нь бид нарын буруу.

            Тушаалаа шилжүүлсүгэй гэж гаргах байсан уу чөлөөлсүгэй гэж гаргах байсан уу бид нар алдаа гаргасан. Хөдөлмөрийн харилцаа нь дуусгавар болоогүй хүнийг илд авахгүй байгаа нь буруу гэж үзэж байна гэж тайлбарлээ.

            Хариуцагч Мал эмнэлгийн газрын дарга Д.Батцэнгэл болон түүний итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Ц.Бямбацогт нь хайн газрын даргын 2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалаар 10 хүнийг манайд шилжүүлж өгөөгүй, харин лаас нь чөлөөлсөн, 9 хүний хувьд мэргэжлийн мэргэшсэн хүмүүс байсан учраас манайх томилсон. Манай байгууллага нэхэмжлэгчтэй холбоотой ямар нэгэн эрх зүйн акт гаргаагүй гэж тайлбарлээ.

            , ахуй, хөнгөн үйлдвэрийн сайдын 2018 оны 10 дугаар сарын 18-ны өдрийн А-*******4 дугаартай тушаал, түүний хавсралт, мөн сайдын 2018 оны 12 дугаар сарын 31-ний өдрийн А-209 дугаартай тушаал, түүний хавсралт, газрын даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаал зэрэг хэрэгт авагдсан бичгийн баримтууд, нэхэмжлэгч, хариуцагч нарын тайлбараар Мал эмнэлгийн шинээр байгуулагдсантай холбоотойгоор т илл байсан нэг албаны 10 хүнийг Мал эмнэлгийн т шилжүүлсэн үйл баримт тогтоогдсон байна.

            Иймд Мал эмнэлгийн нь газраас шилжиж ирсэн 10 хүний 9 хүнийг илд томилж, нэхэмжлэгч Б.г илд томилоогүй нь хууль бус эс үйлдэхүй гэж дүгнэсэн анхан шатны шүүхийн дүгнэлт хууль зүйн үндэслэлтэй байна.

            Учир нь газрын даргын 2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалаар нэр бүхий 10 хүнийг лаас чөлөөлөхдөө Мал эмнэлгийн шинээр байгуулагдсантай холбогдуулан мал эмнэлгийн албаны эмч, мэргэжилтэн, лабораторийн эмч, үйлчилгээний илчдыг үүрэгт лаас нь 2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрөөс эхлэн чөлөөлсөн байна.

            Энэ тохиолдолд Мал эмнэлгийн нь нэхэмжлэгч Б.гийн хувьд ил олгогч нь болох бөгөөд ил олгогч нь илтныг илд авсан, лаас халсан шийдвэрийг бичгээр гарг өгөөгүй атлаа илтныг ил үүрэг гүйцэтгүүлэхгүй, цалин хөлс олгохгүй байгаа үйлдлийг лаас халсантай адилтган үзнэ.  

            Иймд нэхэмжлэгч Б.г Мал эмнэлгийн газрын шуурхай үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоож, илгүй байсан хугацааны цалинтай тэнцэх нөхөн олговор гаргуулан, илгүй байсан хугацааны нийгмийн даатгалын шимтгэл болон бусад татварыг суутган, нийгмийн даатгалын болон эрүүл мэндийн дэвтэрт зохих бичилт хийхийг хариуцагч мал эмнэлгийн т даалгасан анхан шатны шүүхийн шийдвэр үндэслэлтэй байна.

Харин хариуцагч Мал эмнэлгийн газрын итгэмжлэгдсэн төлөөлөгчийн “ газрын даргын 2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалаар нэр бүхий 10 хүний хөдөлмөрийн харилцааг дуусгавар болгосон” мэтээр тайлбарл байгаа татгалзал нь хууль зүйн үндэслэлгүй байна.

газрын даргын 2019 оны 1 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаал нь шүүхийн шийдвэрээр цаашид эрх зүйн үр дагавар үүсгэхгүй гэж дүгнэн, т холбогдох нэхэмжлэлийг хэрэгсэхгүй болгосон анхан шатны шүүхийн дүгнэлт зөв байна.

Хариуцагч Мал эмнэлгийн газрын итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Ц.Бямбацогтын өмгөөлөгчийн давж заалдах гомдлыг дагуу хэрэгт авагдсан баримтуудыг дүгнэвэл.

Нэг. Анхан шатны шүүх Иргэний хэрэг үүсгэхдээ Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 65 дугаар зүйлийн 65.1.5 дахь хэсгийг зөрчсөн гэх өмгөөлөгчийн гомдол үндэслэлтэй боловч анхан шатны шүүх хуралдаанд нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Б.Мөнхбат нь газрын даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалыг хүчингүй болгуулах шаардлагаа “ хайн газрын даргын 2019 оны 01 дүгээр сарын 02-ны өдрийн Б/01 дугаартай тушаалын Б.д холбогдох хэсгийг хүчингүй болгуулах” гэж тодруулсан байна. Иймд шүүх нэхэмжлэлийн дээрх шаардлагыг тодруулсан хэмжээнд хэргийг хянан шийдвэрлэснийг буруутгах боломжгүй байна.

Хоёр. Мөн анхан шатны шүүх хуралдаанд нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Б.Мөнхбат нь урьд эрхэлж байсан шуурхай дуудлага, үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгох шаардлагаа “ Мал эмнэлгийн газрын шуурхай үйлчилгээний жолоочийн илд эгүүлэн тогтоолгох” гэж тодруулсныг шүүх хянан шийдвэрлэснийг буруутгах боломжгүй байна. Учир нь нэхэмжлэлийн дээрх шаардлага бүхий нэхэмжлэлийн хувийг хэрэг хянан шийдвэрлэх иллагааны явцад хариуцагч Мал эмнэлгийн т, хариуцагч , т тус бүр гардуулан хариу тайлбар авсан байх тул шүүх Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 67 дугаар зүйлд заасан иллагааг дахин явуулах шаардлагагүй юм.

Гурав. Харин өмгөөлөгчийн давж заалдах гомдлоос шүүх Төрийн албан тухай хуулийн 62 дугаар зүйлийн 62.1.3 дахь хэсгийг буруу тайлбарл хэрэглэсэн гэх гомдол нь хууль зүйн үндэслэлтэй байх тул шүүхийн шийдвэрт энэ талаарх зохих өөрчлөлт оруулах нь зүйтэй гэж шүүх бүрэлдэхүүн дүгнэв. Учир нь нэхэмжлэгч Б. нь хөдөлмөрийн гэрээний үндсэн дээр хөдөлмөрийн харилцаанд оролцогч үйлчилгээний илтан байхад Төрийн албаны хуулиас төрийн жинхэнэ албан хаагчдад хамаарах зохицуулалтыг хэрэглэсэн нь буруу байна.

Мөн анхан шатны шүүхийн шийдвэрийн тогтоох хэсэгт Хөдөлмөрийн тухай хуулийн 128 дугаар зүйлийн 128.1.2 дахь заалтыг баримтлаагүй орхигдуулсан байх тул шийдвэрт энэ талаар зохих өөрчлөлт оруулах нь зүйтэй.

Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 167 дугаар зүйлийн 167.1.2.-д заасныг удирдлага болгож ТОГТООХ нь:

1.   аймаг дахь сум дундын иргэний хэргийн анхан шатны шүүхийн 2019 оны 04 дүгээр сарын 25-ны өдрийн 153/ШШ2019/00*******9 дугаар шийдвэрийн Тогтоох хэсгийн 1 дэх заалтын “1. Хөдөлмөрийн тухай хуулийн 128 дугаар зүйлийн 128.1.11, Төрийн албан тухай хуулийн 62 дугаар зүйлийн 62.1.3-т заасныг баримтлан” гэснийг “Хөдөлмөрийн тухай хуулийн 128 дугаар зүйлийн 128.1.2, 128 дугаар зүйлийн 128.1.11-т заасныг баримтлан гэж” өөрчлөн, шийдвэрийн бусад заалт хэсгийг хэвээр үлдээж, хариуцагчийн өмгөөлөгчийн давж заалдах гомдлыг хангахгүй орхисугай.

2. Улсын тэмдэгтийн хураамжийн тухай хуулийн 41 дүгээр зүйлийн 41.1.3-д зааснаар хариуцагч тал давж заалдах шатны журмаар гомдол гаргахдаа улсын тэмдэгтийн хураамжаас чөлөөлөгдсөнийг дурдсугай.

3. Иргэний хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 167 дугаар зүйлийн 167.5, *******2 дугаар зүйлийн *******2.1, *******2.2.-т зааснаар зохигч, тэдгээрийн төлөөлөгч буюу өмгөөлөгч давж заалдах шатны шүүхийн энэ магадлалд “шүүх хэрэглэвэл зохих хуулийг хэрэглээгүй”, “хэрэглэх ёсгүй хуулийг хэрэглэсэн”, “хуулийг буруу тайлбарл хэрэглэсэн”, “төсөөтэй харилцааг зохицуулсан хуулийг буруу хэрэглэсэн”, “шүүх хуулиар тогтоосон хэрэг хянан шийдвэрлэх иллагааны журам зөрчсөн” зэрэг үндэслэлүүдээр, магадлалыг гардан авсан, эсхүл хүргүүлснээс хойш 14 хоногийн дотор хяналтын журмаар Улсын Дээд шүүхэд гомдол гаргах эрхтэй.

 

 

 

    ДАРГАЛАГЧ,

ЕРӨНХИЙ ШҮҮГЧ                                         Н.ТУЯА

 

            ШҮҮГЧИД                                           Б.ДАМБА

                             

М.НЯМБАЯР