Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн Шийдвэр

2023 оны 01 сарын 17 өдөр

Дугаар 128/ШШ2023/0059

 

 

 

  

      2023         01           17                                        128/ШШ2023/0059

МОНГОЛ УЛСЫН НЭРИЙН ӨМНӨӨС

 

          Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн шүүх хуралдааныг шүүгч Б.Адъяасүрэн даргалж, тус шүүхийн шүүх хуралдааны 1 дүгээр танхимд нээлттэй хийсэн шүүх хуралдаанаар,

Нэхэмжлэгч: М******* х******* н******* у******* д******* с******* РД:

Нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч: Ё.Б*******, Б.Э*******

Нэхэмжлэгчийн өмгөөлөгч: Ц.А*******

Хариуцагч:  Б, ш у с

Хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч: Т.Т, Э.Ч нарыг оролцан Б ш у сын Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрөл хүчингүй болгох тухай 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсгийг хүчингүй болгож, тус сургийн сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг сэргээхийг хүссэн шаардлага бүхий захиргааны хэргийг хянан хэлэлцэв.

Шүүх хуралдаанд: Шүүх хуралдааны нарийн бичгийн дарга Т.Цэвэлмаа, нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Ё.Б*******, Б.Э*******, нэхэмжлэгчийн өмгөөлөгч Ц.А*******, хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Т.Т, Э.Ч нар оролцов.

ТОДОРХОЙЛОХ нь:

          1.Нэхэмжлэгч М******* х******* н******* у******* д******* с******* нь анх Б ш у яам, Б, ш у сад холбогдан нэхэмжлэл гаргасан боловч хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааны явцад Б ш у сын Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрөл хүчингүй болгох тухай 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсгийг хүчингүй болгож, тус сургийн Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг сэргээхийг хүссэн нэхэмжлэлийн шаардлагаа дэмжиж оролцсон болно.

          2.М******* х******* н******* у******* д******* с*******д Б, ш у сын А/296 дугаар тушаалыг 2022 оны 8 дугаар сарын 23-ны өдөр хүргүүлж, тус шүүхэд 2022 оны 9 дүгээр сарын 12-ны өдөр гаргасан нэхэмжлэлээр 2022 оны 9 дүгээр сарын 19-ний өдөр захиргааны хэрэг үүсгэсэн.

          3.Нэхэмжлэгч шүүхэд гаргасан нэхэмжлэлийн шаардлагын үндэслэл болон итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч, өмгөөлөгч шүүх хуралдаанд гаргасан тайлбартаа:

          “М******* х******* н******* у******* д******* с******* нь 2017 онд байгагдсан, Нягтлан бодох бүртгэл, Менежмент, Маркетинг чиглэлээр бакалавр, эчнээ, магистрын б олгох Б, ш у яамнаас олгогдсон сургалтын ажил эрхлэх тусгай зөвшөөрөлтэй.

          Тус сургийн сургалтын ажил эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг цуцалж, сургалтын үйл ажиллагааг зогсоосон тухай мэдээллийг 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ний өдөр Б, ш у яамны хэвлэлийн бага хурлаас мэдсэн. Энэ хүртэл манай сургийн үйл ажиллагаатай холбоотой ямар нэг асуудлаар Б, ш у яамны зүгээс бидэнтэй харьцаагүй, шалгалтын дүн, ажлын хэсгээс гаргаж байгаа шийдвэрийн талаар танилцаагүй.

          Тэр өдөр нь сургийн захирал Ё.М Б, ш у яамны Д******* болон мэргэжлийн бын бодлогын удирдлага, зохицалтын газрын даргын албан үүргийг түр орлон гүйцэтгэгч Х.Ттай биечлэн заж, сургийн үйл ажиллагааг зогсоож, тусгай зөвшөөрөл цуцалсан тухай дүгнэлттэй танилцах хүсэлт тавьсан боловч дүгнэлтийг бидэнд өгөхөөс татгалзаж, харин яамны зүгээс манай с******* руу илгээсэн Санал авах тухай албан бичигтэй танилц гэсэн.

        Тус албан бичигт Б, ш у с сургалтын үйл ажиллагааг эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох, шинэчлэн олгохтой холбоотой захиргааны шийдвэр гаргах тул Захиргааны ерөнхий хийн 26, 27 дугаар зүйлд заасны дагуу сонсох ажиллагааны мэдэгдэл хүргүүлэн сонсох ажиллагааг бичгээр явж байна г******* ажлын хэсгүүдийн дүгнэлтийн дагуу танай сургийн сургалтын ажил эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох захиргааны шийдвэрийг гаргана, иймд ажлын хэсгийн дүгнэлттэй танилцаж, 2022 оны 8 дугаар сарын 17-ны дотор санал ирүүлэх боломжтой болохыг үүгээр мэдэгдэж байна гэсэн байсан.

         Энэ албан бичиг нь 2022 оны 8 дугаар сарын 17-ны өдрийн 18 цаг 24 минутад М******* х******* н******* у******* д******* с******* дээр хүргэгдэж ирсэн нь Монгол шуудангийн тамга дардаснаас тодорхой харагдана. Бид уг албан бичгийг 2022 оны 8 дугаар сарын сарын 18-ны өглөө сургийн жижүүрээс хүлээн авч танилцсан боловч санал өгөх хугацаа дууссан байсан. Б, ш у яам манай сургийн үйл ажиллагааг зогсоож, Сургалт эрхлэх боломжгүй гэж дүгнэсэн гол үндэслэлээр Сонсох ажиллагаа явах хамгийн чухал асуудалд хэтэрхий гоомой хандаж, бидний тайлбар мэдээллийг сонсоогүй, баримт материалыг үзээгүй, бодит блыг судалж танилцаагүйгээр бүхэл бүтэн с*******, багш ажилтан, оюутан сурагчдын эрх ашгийг хөндсөн шийдвэр гаргасан нь туйлын хариуцлагагүй асуудал болсон гэж үзэж байна.

           Бид Б, ш у яаманд 2022 оны 8 дугаар сарын 22-ны өдөр 02/045 тоот албан бичиг явж, сургийн тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгож, үйл ажиллагааг зогсоосон дүгнэлттэй танилцах, хбарыг авах хүсэлтээ хүргүүлсний дагуу 2022 оны 8 дугаар сарын 23-ны өдрийн 6/3994 тоот албан бичгээр Ажлын хэсгийн дүгнэлтийн манай с*******д холбогдох хэсгийг хүлээн авч танилцахад М******* х******* н******* у******* д******* сургийн Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг цуцлах, сургалтын үйл ажиллагааг зогсоох, сургийг татан бгах ямар ч үндэслэл байхгүй.

        Дүгнэлтийн үндэслэл нь бодит блаас зөрүүтэй, дүгнэлт гаргасан эх сурвалж, үндэслэсэн баримт нотолгоо тодорхойгүй байгаа бөгөөд нэгэнт с шийдвэрээ гаргаж, олон нийтэд зарлан мэдээлсэн тул арга буюу багш оюутнуудынхаа ажил амьдралын асуудлыг хүндрүүлэхгүй байх үүднээс бололцоотой бүх арга хэмжээг авч, ажиллах, суралцах боломжийг нь хангаж шийдвэрлэсэн.

          М******* х******* н******* у******* д******* с******* нь Б, ш у яамны ажлын хэсгийн дүгнэлт, уг дүгнэлтийг үндэслэн гаргасан сын тушаалыг зөвшөөрөхгүй байгаа бөгөөд сургийн Сургалтын ажил эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгож, сургалтын үйл ажиллагааг зогсоож, сургийг татан бгасан шийдвэрийг үндэслэлгүй гэж үзэж байна. Тухайлбал:

          Ажлын хэсгийн дүгнэлтэд:

          Нэг.Тус с******* нь бакалаврын 3 /өдөр, орой/, магистрын 3 хөтөлбөрөөр нийт 185 оюутан, 15 үндсэн, 5 гэрээт багштай сургалтын үйл ажиллагаа явж байна. Б, ш у яам удирдлага мэдээллийн системд байгаа 4-өөс бусад багшийг холбогдох хь, дүрэм журмыг зөрчсөн балтай хичээл сургалтын үйл ажиллагаа эрхэлж байна. /Тухайлбал, тодорхой нэр бүхий багш нар бусад Төрийн болон төрийн бус өмчийн их с*******д үндсэн багшаар ажиллаж байгаа. Тухайн сургиас ирсэн 8 багшийн мэдээлэл нь с*******тай холбоогүй. Бүртгэлийн системд мэдээлэл ораагүй 14 багштай, бакалаврын бтой 8 багшаар сургалт эрхэлж байгаа зэрэг нь Д******* бын тухай хийн 13.1-ийг зөрчсөн байна. Багш нарын статистик мэдээллийг үнэн бодитой шинэчлэн ораагүй байгаа нь статистикийн болон зөрчлийн хийн холбогдох заалтыг зөрчиж байгаа./

          Хоёр. Д******* бын сургалтын байглагын ангилал тогтоох журмын холбогдох заалтуудыг зөрчсөн үйл ажиллагаа явж байгаа. /Жишээлбэл магистрын хөтөлбөрөөр сургалт явж байгаа боловч мэргэжлийн доктор багш нэн дутагдалтай. Маркетинг хөтөлбөрт доктор багшгүй боловч 9 оюутан элсүүлэн сургалт явагдаж байна. Менежментээр 2 багштай боловч нэг багш нь мэдээлэл системд байхгүй. Нягтлан бодох бүртгэл хөтөлбөрт харгалзах мэргэжлийн багш нэг байгаа бөгөөд тус чиглэлээр 64 оюутан суралцаж байгаа зэрэг нь оюутны сурах эрх, сургалтын чанарт ноцтой зөрчил үүсгэж байна. Нягтлан бодох бүртгэл чиглэлээр магистрын сургалт эрхэлж байгаа боловч нэг доктор багштай байгаа нь тус мэргэжлээр суралцах оюутнуудын эрх ашиг зөрчигдөж байна гэж үзэж байна./

          Гурав. Ерөнхий эрдмийн хичээлийн зарим чиглэлийн багшгүй байгаа нь д******* бын 3.2, сургалтын нийтлэг журам А/174-ийг зөрчиж байна.

          Дөрөв. Бакалаврын бын түвшинд маркетинг чиглэлд мэргэжлийн багшгүйгээр 59 оюутанд сургалт эрхэлж байгаа нь оюутны сурах эрх, сургалтын чанарт ноцтой зөрчиж байна.

          Тав.Удирдлага мэдээллийн системд тус сургийн 10 оюутан чөлөөтэй, 89 оюутан түр түдгэлзсэн төлөвт байгаа нь сургийн сургалт болон бусад үйл ажиллагаа оюутны бын үйл ажиллагаа доголдоход хүргэж байгаа зэрэг дүгнэлтийг үндэслэн сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг шинэчлэн боломжгүй. олгох

          Зургаа. Тус сургийн сургалтын үйл ажиллагааг зогсоож буй арга хэмжээтэй холбогдан суралцагчийн болон төгсөгчийн баримт бичгийг шалгаж архивын нэгж үүсгэх шаардлагатай. гэсэн байна.

          Эдгээр дүгнэлтийг бид дараах блаар үгүйсгэж байна.

          Нэг. Төрийн болон төрийн бус өмчийн их с*******д үндсэн багшаар ажиллаж байгаа нэр бүхий багш нар давхар ажиллаж байна гэжээ. М******* х******* н******* у******* д******* с******* 33 багш, ажилтантай. 2021-2022 оны хичээлийн жилд нийт 33 багш, ажилтан ажилласан. Эдгээр багш, ажилтнууд бүгд сургийн захирлын тушаалаар ажилд томилогдсон, Хөдөлмөрийн тухай хь болон Д******* бын тухай хийн 14.1.4 дүгээр зүйлд заасны дагуу Хөдөлмөрийн гэрээтэй, түүнчлэн сар бүр цалин авч Нийгмийн Даатгалын шимтгэл төлдөг. Дүгнэлтэд ямар с*******д үндсэн багшаар ажилладаг хэн хэн гэх багш манай с*******д давхар ажиллаж байгааг тодорхой заагаагүйгээс тухайн багшийн талаар нэр зааж тайлбарлах боломжгүй байна. Бүртгэлийн системд мэдээлэл ораагүй 14 багштай гэсэн дүгнэлтийн энэ заалт ойлгомжгүй. 2022 оны 8 дугаар сарын 23-ны өдөр Системийн бүртгэлээс татаж авсан баримтаас харахад М******* х******* н******* у******* д******* сургийн 33 багш, ажилтны бүртгэл харагдаж байна. Үүнээс 14 багшийн бын зэрэг харагдахгүй байна гэж дүгнэсэн болов уу гэж ойлгогдож байна. Энэ тохиолдолд багшийн бын зэргийн талаарх мэдээллийг төгссөн с******* нь бүртгэлд ордаг бөгөөд системийн бүртгэлд тухайн багшийн мэдээлэл ороход тү******* төгссөн с*******, бын зэрэг нь шууд системд татагдаж ордог. Иймээс бүртгэлийн системд ораагүй 14 багштай гэх асуудал манай байглагын хариуцах асуудал биш, хэн хэн гэх багшийн мэдээлэл ороогүй талаар сургиас тодрж сонссон бол энэ асуудлыг эх баримтаар тодрах бүрэн боломжтой.

          Бакалаврын бтой 8 багшаар сургалт эрхэлж байна гэсэн нь үндэслэлгүй. Учир нь "Д******* бын сургалтын байглагын ангилал тогтоох журам"-ын 2.3.3-т заасны дагуу д******* б олгох сургалтын байглагад магистр болон түүнээс дээш зэрэгтэй багш хичээл заах ёстой. М******* х******* н******* у******* д******* сургийн хувьд уг журмыг мөрдөж ажилладаг бөгөөд бакалаврын зэрэгтэй багш хичээл заадаг асуудал огт байхгүй. Тус с*******д ажилладаг бакалаврын зэрэгтэй ажилтнууд зөвхөн дадлагажигч багш, захиргааны ажилтнууд юм. Энэ нь эдгээр хүмүүсийн ажилд томилогдсон тушаал, цалингийн систем, ажлын байрны тодорхойлолт, байглагатай хийсэн гэрээ, хичээлийн хуваарь зэрэг баримтаас тодорхой харагдана. Д******* бын тухай хиар багшийг Дадлагажигч багш, Багш, Ахлах багш гэсэн 3 ангилалд хуваадаг. Харин Бын яамны Системийн бүртгэл зөвхөн Багш гэсэн төлөвөөр бүртгэлд хүлээн авдаг учир бакалаврын зэрэгтэй дадлагажигч багш нарыг ялгаж харах боломжгүй гэж үзэж байна.

          Хоёр. М******* х******* н******* у******* д******* с******* нь магистрын сургалт эрхлэх 3 хөтөлбөртэй 2021-2022 оны хичээлийн жилд зөвхөн Менежмент хөтөлбөрт 9 оюутан элсүүлсэн бөгөөд үүнээс 6 оюутан нь суралцсан. Харин Нягтлан бодох бүртгэл, Маркетинг хөтөлбөрийн магистрт энэ хичээлийн жилд оюутан элсүүлээгүй болно. Б, ш у яамны дүгнэлтэд мэргэжлийн доктор багш нэн Дутагдалтай гэж дүгнэсэн нь Менежмент хөтөлбөрийн хувьд үндэслэлгүй бөгөөд Нэгэнт элсэлт аваагүй Нягтлан бодох бүртгэл, Маркетинг хөтөлбөрт доктор багш байх шаардлагатай гэж дүгнэсэн нь ойлгомжгүй бөгөөд мөн үндэслэлгүй байна.

          Нягтлан бодох бүртгэл хөтөлбөрт бүртгэлтэй оюутны тоог 64 гэж дүгнэсэн үндэслэлгүй бөгөөд тус хөтөлбөрт 46 оюутан бүртгэлтэй юм. Мөн уг нь хөтөлбөрт харгалзах мэргэжлийн багш 1 байна гэсэн нь огт үндэслэлгүй. Нягтлан бодох бүртгэл хөтөлбөр нь мэргэжлийн 2 багштай, ү******* нэг нь Тэнхимийн эрхлэгч, докторант Ж.Б бөгөөд тү******* ажлын байрны тодорхойлолтод гүйцэтгэх үүргийн 70 хувьд нь Нягтлан бодох бүртгэлийн мэргэжлийн хичээлээ заахаар тусгагдсан баг. Нөгөө нэг нь Санхүү, нябо бүртгэлийн магистр зэрэгтэй багш Э.О юм.

          Гурав. Ерөнхий эрдмийн хичээлийн зарим чиглэлийн багшгүй байгаа нь Д******* бын тухай хийн 3.2, сургалтын нийтлэг журам А/174-ийг зөрчиж байна гэж дүгнэсэн нь тодорхойгүй, үндэслэлгүй, сургийн хөтөлбөр, төлөвлөгөөнд үндэслэсэн Дүгнэлт биш гэж үзэж байна. Тус с******* нь ерөнхий эрдмийн чиглэлээр сургалт явдаг бөгөөд энэ бүх чиглэлийн 80 хувьд нь мэргэжлийн багш, 20 хувьд нь гэрээт багш хичээл заадаг. Ерөнхий эрдмийн яг ямар хичээлийг чиглэлийн багшгүй талаар тодорхой заагаагүй тул тайлбар няцаалт өгөх боломжгүй байна. Мөн Нягтлан бодох бүртгэл хөтөлбөрөөр 2021-2022 оны хичээлийн жилд магистрын элсэлт аваагүй, Системд бүртгэл хийгдээгүй, гэтэл ийм дүгнэлт хийсэн нь ойлгомжгүй бөгөөд тодорхойгүй байна. Энд нэг зүйлийг тодран тайлбарлахад М******* х******* н******* у******* д******* с******* нь өөрийн үйл ажиллагаанд тогтмол хөндлөнгийн үнэлгээ хийлгэж байсан. Энэ нь Магадлан итгэмжлэх зөвлөлөөр 2019 оноос хойш хийгдсэн тайлангуудаар нотлогдоно. Өөрөөр хэлбэл Д******* бын тухай хийн 8.11-т заасны дагуу Д******* бын сургалтын байглага бын магадлан итгэмжлэл хийх эрх бүхий байглагаар байглагын магадлан итгэмжлэлийг заавал хийлгэнэ гэсэн заалтыг биелүүлж, 2020-2021 оны хичээлийн жилд 1 жилийн хугацаатай Магадлан итгэмжлэгдсэн гэрчилгээ авч, 2021-2022 оны хичээлийн жилд Ерөнхий захирлын 2022 оны 4 дүгээр сарын 22-ны өдрийн 02/30 тоот албан бичгээр Бын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөлд сургийн ахиц дэвшлийн тайланг хүргүүлснээр, 2022 оны 5 дугаар сарын 11-ний өдөр тус зөвлөлөөс хөндлөнгийн шинжээчийн баг томилогдон ажиллаж, сургийн дотоод үйл ажиллагаанд бүх чиглэлээр хяналт, шалгалт хийж Д******* бын сургалтын байглагын магадлан итгэмжлэлийн шалгуурыг Бүрэн хангасан гэсэн дүгнэлт гаргасан.

         Уг дүгнэлтийн дагуу манай с******* 5 жилийн хугацаатай Магадлан итгэмжлэгдсэн бөгөөд энэ тухай Бын магадлан итгэмжлэх зөвлөлийн шийдвэр гарсан, зөвхөн сын гарын үсэг бүхий гэрчилгээг гардаж аваагүй хүлээж байсан болно. Энэ зөвлөл нь тухайн с*******д хь тогтоомжийн хэрэгжилт, сургалтын хөтөлбөр программ, оюутан сурагчдын суралцах орчин нөхцөл, багш нарын хүрэлцээ, мэргэжил б зэрэг сургалтын үйл ажиллагаа явж байгаа байглагын хувьд тавигдах бүхий л шаардлагыг хангаж эсэхийг тогтоодог. хөндлөнгийн үнэлгээ хийдэг, Б, ш у сын дэргэд ажилладаг, мэргэжлийн томоохон байглага юм. Энэ байглагын шалгалтад тэнцэж, шалгуурыг давж 5 жилийн хугацаатай Магадлан итгэмжлэгдсэн нь манай сургийн хувьд Сургалтын ажил эрхлэх бүрэн боломжтойг тогтоосон хь ёсны үнэлгээ гэж үзэж байна.

          Дөрөв. Маркетинг хөтөлбөрт мэргэжлийн багшгүйгээр 59 оюутанд сургалт эрхэлж байгаа нь оюутны сурах эрх, сургалтын чанарт ноцтой зөрчил гаргасан гэж Дүгнэсэн нь үндэслэлгүй байна. Энэ хөтөлбөрт магистр Б.М, докторант Ю.О нар үндсэн багшаар ажилладаг бөгөөд энэ нь эдгээр хүмүүсийн дипломын хбар, ажилд томилсон тушаал, нийгмийн даатгалын шимтгэл төлсөн баримт зэрэг холбогдох бүх баримтаар батлагдана.

          Тав. Удирдлага мэдээллийн системд тус сургийн 10 оюутан чөлөөтэй, 89 оюутан түр түдгэлзсэн төлөвт байгаа нь үнэн. Тухайлбал тус с******* сургалтын үйл ажиллагаа явж эхэлсэн 2017 оноос хойших 5 жилийн хугацаанд 10 оюутан чөлөө авч, 89 түр түдгэлзсэн төлөвт байна гэдэг нь оюутны суралцах үйл ажиллагааны доголдолтой холбоотой зүйл огт биш бөгөөд энэ нь оюутан төлбөрийн чадваргүй байх, сургиа орхих, ажил хөдөлмөр эрхлэх, жирэмслэх, цэргийн албанд татагдах, өвчлөх, ар гэрийн гачигдалтай бал зэрэг олон шалтгаанаар хүсэлтээ өгч хагас бүтэн жилийн чөлөө авах үйл явцыг нотолсон үйлдэл юм. Өөрөөр хэлбэл сургийн чадавх, сургалтын үйл ажиллагаатай холбоотой биш, зөвхөн суралцагчийн хүсэл сонирхол, хувь х******* өөрийн нөхцөл боломжоос шалтгаалсан асуудлын төлөвт шилжсэн оюутны тоо юм. Энэ нь сургийн үйл ажиллагаа, сургалтын чанараас шалтгаалахгүй, зөвхөн суралцагчийн хүсэл зоригоос хамаарах асуудал бөгөөд эдгээр оюутнуудын талаарх мэдээллийг системд бүрэн дүүрэн, үнэн зөв мэдээлсэн байгаа болно.

          Дээрх блуудыг дүгнэж үзэхэд М******* х******* н******* у******* д******* с******* нь Б, ш у яамны сын А/296 тоот тушаалд заасан хь, дүрэм, журмыг зөрчөөгүй, Б ш у сын 2021 оны А/446 тоот тушаалаар байгагдсан Бын баримт бичигт шалгалт хийх ажлын хэсэг, 2022 оны A/197 дугаар тушаалаар байгагдсан Тусгай зөвшөөрөл шинэчлэн олгох ажлын хэсгийн дүгнэлт нь үндэслэл муутай, тус сургийн Сургалтын ажил эрхлэх" тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох, сургалтын үйл ажиллагааг зогсоох, сургийг татан бгах үндэслэлгүй байна.

          Бын тухай хийн 24-р зүйлийн 24.1.1-д "Мэргэжлийн хяналтын байглагын дүгнэлтээр стандарт зөрчсөн, эсхүл сургалт эрхлэх зөвшөөрлийн нөхцөл, шаардлагыг удаа дараа хангаагүй болох нь тогтоогдсон", 24.1.2-т "Нийгэм, иргэний эрх ашиг, эрүүл мэнд, аюулгүй балд сөрөг нөлөө үзүүлж болзошгүй сургалт зохион байгсан нь холбогдох мэргэжлийн байглагаар тогтоогдсон, 24.1.3-т Улсын бүртгэлд бүртгүүлсэн буюу зөвшөөрөл авснаас хойш 6 сарын дотор үйл ажиллагаагаа явж эхлээгүй", 24.1.4-т "Бын сургалтын байглагыг бусад байглагатай нийлүүлэх, нэгтгэх, хуваах, тусгаарлах, өөрчлөх замаар өөрчлөн байгсан бол Тусгай зөвшөөрөл-ийг зөвшөөрөл олгосон байглага нь хүчингүй болгоно” гэж заасан. Мөн хийн 25 дугаар зүйлд заасан "Бын сургалтын байглагыг татан бгах" тухай заалтад заагдсан нэг ч үндэслэл байхгүй, дээрх ажлын хэсгүүд нь Аж ахуйн үйл ажиллагааны тусгай зөвшөөрлийн тухай хийн 14 дүгээр зүйлд заасан "Тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох тухай" зүйл заалтуудыг баримтлаагүй, Захиргааны ерөнхий хийн 24, 25, 26, 27 дугаар зүйлд заасан Оролцогчийг сонсох, Сонсох үйл ажиллагааг явах заалтыг огт хэрэгжүүлээгүй, мөн хийн 31 32 дугаар зүйлд заасан "Зөвлөгөө, мэдээлэл өгөх үүргээ биелүүлээгүй, Оролцогч баримт бичигтэй танилцах" эрхээр хангаагүй, зөвхөн удирдлага мэдээллийн системийн бүртгэлд байгаа тоонд үндэслэн дүгнэлт гаргасан нь хь зүйн үндэслэлгүй шийдвэр болсон гэж үзэж байна.

          Иймд Б ш у сын Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрөл хүчингүй болгох тухай 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ний өдрийн A/296 тоот тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсгийг хүчингүй болгож, тус сургийн сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг сэргээж өгнө үү.” гэв.

          4.Хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч нар шүүхэд бичгээр гаргасан хариу тайлбар болон шүүх хуралдаанд гаргасан тайлбартаа:

          “Нэг. Захиргааны шийдвэр гаргахын өмнө Захиргааны ерөнхий хьд заасан Сонсох ажиллагааг хийсэн талаар: Б, ш у сын 2022 оны А/197 дугаар тушаалаар байгсан ажлын хэсгээс М******* х******* н******* у******* д******* сургийн захирал Ё.Мтэй мэргэжлийн чиглэл индекс шинэчлэн баталсантай холбоотойгоор тусгай зөвшөөрлийг шинэчлэх асуудлаар 2022 оны 7 дугаар сарын 01-ны өдөр заж холбогдох тайлбарыг сонсон Захиргааны ерөнхий хьд заасан сонсох ажиллагааны тэмдэглэл хөтөлсөн.

        Мөн 2022 оны 8 дугаар сарын 12 өдрийн Санал авах тухай 6/3834 тоот албан бичгээр "Б, ш у с сургалтын үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох, шинэчлэн олгохтой холбоотой захиргааны шийдвэр гаргах" гэж буй талаарх албан бичгийг тус сургийн Сургалтын албаны дарга Б.Э*******гийн [email protected] цахим хаягт 2022 оны 8 дугаар сарын 16 өдрийн 14 цаг 51 минутад хүргүүлсэн бөгөөд тус өдрийн 16 цаг 28 минутад тус асуудлаар тодрж асуусан и-мэйл ирснийг 16 цаг 33 минутад холбогдох хариултыг өгч харилцсан баг.

          Тус сургийн нэхэмжлэлд дурдсан Б, ш у яамны зүгээс бидэнтэй харьцаагүй, шалгалтын дүн, ажлын хэсгээс гаргаж байгаа шийдвэрийн талаар танилцаагүй, бид хэвлэлийн бага хурлаас мэдсэн гэдэг нь огт үндэслэлгүй бөгөөд энэ нь нэхэмжлэлд хавсаргасан 2022 оны 7 дугаар сарын 01-ний болон 2022 оны 8 дугаар сарын 17-ны өдрийн сонсох ажиллагааны тэмдэглэлүүд, Э.Ч, Б.Э******* нарын цахим хаягаар харилцсан тэмдэглэл, Б, ш у сын 2022 оны 8 дугаар сарын 12-ны өдрийн 6/3834 тоот албан бичгээр тус тус нотлогдоно. 157 Дээрх тайлбартай холбоотой нотлох баримтыг нэхэмжлэлд хавсаргав.

          Хоёр. Б, соёл, ш у сын 2010 оны"Д******* бын сургалтын байглагын ангилал тогтоох журмын 2.3.2 дахь заалтад  "Нийт багш нарын 75-аас доошгүй хувь нь үндсэн багш байна" гэснийг зөрчсөн талаар: Б ш у сын 2022 оны А/197 дугаар тушаалаар байгсан ажлын хэсгээс М******* х******* н******* у******* д******* сургийн багш нарын мэдээлэл ирүүлэх тухай хүсэлтэд Захирлын 2022 оны 5 дугаар сарын 20-ны өдрийн 02/37 тоот албан бичгээр нийт 20 багшийн мэдээлэл ирүүлсэн баг. Ирүүлсэн багш нарын мэдээллийг д******* бын удирдлага мэдээллийн системээс 2022 оны 6 дугаар сарын 09-ны өдрийн блаар хянан үзэхэд Г.Б, Н.Т, Б.Э*******, Б.Б, Т.Б, Ц.Б, О.Б нар нь тус с*******д огт бүртгэлгүй байсан. Мөн Б.Д, Ж.Б, 3.Г, Б.Б, Э.О, Ё.М нарын мэдээлэл д******* бын удирдлага мэдээллийн системд үндсэн гэрээтийн аль нь болох талаарх мэдээлэл бүртгэлгүй байв. Иймд ажлын хэсгийн зүгээс М******* х******* н******* у******* д******* сургийг Б, соёл, ш у сын 2010 оны "Д******* бын сургалтын байглагын ангилал тогтоох журам"-ын д******* бын сургалтын байглагад тавих нийтлэг шаардлагын 2.3.2 дахь заалтад заасан "Нийт багш нарын 75-аас доошгүй хувь нь үндсэн багш байна" гэсэн шаардлагыг хангаагүй гэж үзсэн болно. Дээрх тайлбартай холбоотойгоор М******* х******* н******* у******* д******* сургийн захирлын 2022 оны 5 дугаар сарын 20-ны өдрийн 02/37 тоот албан бичиг, д******* бын удирдлага мэдээллийн системээс татсан холбогдох мэдээллийг нотлох баримт болгон хавсаргав. Д******* бын удирдлага мэдээллийн системд бүртгэгдсэн мэдээллээр тус сургийн нэр бүхий багш нар бакалаврын бтой байсан. Тухайлбал Б.Н /математик мэдээлэл зүйн, Ю.О /биеийн т, эрүүл мэндийн/, М.М бусад мэргэжлийн/, Д.Ө, Т.Тунгалагт /дадлагажигч багш/, А.Б /дадлагажигч багш/, Ч.Ж /биеийн т, эрүүл мэндийн дадлагажигч багш/, А.А /ахлах багш/, З.Б /тэнхимийн эрхлэгч, коллежийн ахлах багш. Энэ нь Д******* бын тухай хийн 13 дугаар зүйлийн 13.1 дэх хэсэгт заасан "Их с*******, д******* с*******, коллежид мэргэжлийн хичээлийг магистр, түүнээс дээш зэрэгтэй багш заах бөгөөд магистр, докторын хөтөлбөрийг хичээлийг докторын зэрэгтэй багш заана" гэснийг зөрчсөн Үндэсний статистикийн хорооны даргын 2020 оны 3 дугаар сарын 24-ний өдрийн А/30 дугаар тушаалаар зөвшөөрснөөр, Б, соёл, ш ухаан спортын сын 2020 оны 5 дугаар сарын 07-ний өдрийн А/223 дугаар тушаалаар д******* бын статистикийн маягтыг баталсан баг. Уг маягтын дагуу д******* бын удирдлага мэдээллийн системд багшийн төрлийг дадлагажигч, багш, ахлах багш, дэд профессор, профессор гэсэн төрлөөр бүртгэдэг болно. Тус сургийн нэхэмжлэлд дурдсан бакалаврын бтой багш хичээл заадаггүй, бүгд хөдөлмөрийн гэрээтэй үндсэн багш, систем багшийг зөвхөн багш гэсэн төлөвөөр бүртгэдэг зэрэг тайлбар нь огт үндэслэлгүй байна. Иймд дээрх тайлбартай холбоотойгоор д******* бын удирдлага мэдээллийн системд бүртгэгдсэн холбогдох мэдээлэл болон Б, ш ухаан, спортын сын 2020 оны А/223 дугаар тушаалыг нотлох баримт болгон хавсаргав.

          Гурав. Мөн дээрх журмын 3.2 дахь хэсэгт заасан "Магистрын сургалт явдаг бол магистрын хөтөлбөрт хамаарах хичээлийг доктор зэрэгтэй багш хөтлөн явдаг байна" гэснийг зөрчсөн талаар: М******* х******* н******* д******* с******* нь 2021-2022 оны хичээлийн жилд магистрын 3 хөтөлбөр /Маркетинг, Менежмент, нягтлан бодох/-өөр сургалт явсан. Үүнээс Маркетингийн хөтөлбөрт доктор багшгүй боловч 9 оюутан элсүүлэн суралцсан, Менежментийн хөтөлбөрт хичээл зааж буй О.Б нь Глобал удирдагч их с******* болон Олон улсын Улаанбаатар их с*******д үндсэн багшаар ажилладаг, Б.Д нь үндсэн болон гэрээт багшийн аль нь болох талаар мэдээлэл байхгүй зэрэг нь журмын холбогдох шаардлагыг зөрчсөн. Мөн Нягтлан бодох бүртгэлийн хөтөлбөрт харгалзах мэргэжлийн багш нэг байгаа бөгөөд тус чиглэлээр 64 оюутан суралцаж байгаа зэрэг нь оюутны сурах эрх, сургалтын чанарт ноцтой зөрчил үүсгэж байна. Нягтлан бодох бүртгэл чиглэлээр магистрын сургалт эрхэлж байгаа Ж.Б/системд үндсэн гэрээтийн талаар мэдээлэл байхгүй/, Г.Б/ ШУТИС-ийн үндсэн багш/ доктор багштай байсан. Нэгээс хоёр мэргэжлийн багшаар 120 кредит цагийн 90 кредит нь мэргэжлийн хичээл, хичээл бүр 2-3 кредит гэж үзвэл 30-45 өөр хичээл байна. Ү*******г нэгээс хоёр багш заах боломжгүй.

          Иймд дээрх журмын 3.2 дахь хэсэгт заасан "Магистрын сургалт явдаг бол магистрын хөтөлбөрт хамаарах хичээлийг доктор зэрэгтэй багш хөтлөн явдаг байна" гэсэн шаардлага зөрчигдөж тус мэргэжлээр суралцах оюутнуудын эрх ашиг ноцтой зөрчигдөж байна. Дээрх тайлбартай холбоотойгоор д******* бын удирдлага мэдээллийн системд бүртгэгдсэн холбогдох мэдээллийг нотлох баримт болгон хавсаргасан.

          Дөрөв. Б, ш у сын 2014 оны А/174 дүгээр тоот тушаалаар баталсан "д******* бын бакалаврын мэргэжлийн чиглэл /хөтөлбөр/-д тавигдах нийтлэг шаардлага"-ын 2.7 дахь заалтад заасан "багшид тавих шаардлага"-ыг зөрчсөн талаар: Тус сургийн багш нарын мэдээллийг хянан үзэхэд Ерөнхий эрдмийн хичээл заадаг зарим багш нар /Н. Н математик, физик багш, Б.Э******* программ хангамж багш, Н.Т, Б.Б нар тус с*******д бүртгэлгүй/, Б.П /Нийгэм, сэтгэл судлалын д******* с*******д гэрээтээр бүртгэлтэй/, Е.М нь мэдээллийн системд үндсэн гэрээтийн аль нь болох талаар мэдээлэл байхгүй байсан. Мөн "Англи хэл", "Биеийн т", "Эрүүл мэнд", "М******* түүх", "Философи, иргэний хамгаалал", "Мэдээллийн технологи" зэрэг хичээлийн багшгүй байна. Дээрх тайлбартай холбоотойгоор д******* бын удирдлага мэдээллийн системд бүртгэгдсэн холбогдох мэдээллийг нотлох баримт болгон хавсаргав.

          Тав. Удирдлага мэдээллийн системд 10 оюутан чөлөөтэй, 89 оюутан түдгэлзсэн төлөвтэй сургалтын үйл ажиллагаа зохион байгж буй талаар: Удирдлага мэдээллийн системд тус сургийн 10 оюутан чөлөөтэй, 89 оюутан түр түдгэлзсэн буюу төлөвт байсан. Тус оюутныг нэг бүрчлэн шалтгааныг хянан үзэхэд тус сургийн оюутны 99 оюутан ямар нэгэн блаар с*******д ирэхээ больсон, суралцагчийн хүсэлтээр чөлөө олгосон болон бусад шалтгаанаар сургиас гарах, суралцаж байгаад орхих үйлдэл гаргасан байсан. Энэ нь тус сургийн сургалтын үйл ажиллагаа нь доголдолтой, суралцагчийн хэрэгцээ шаардлагыг бүрэн хангахгүй байгааг илтгэх нэг үзүүлэлт болно. Мэдээллийн системд дээрх оюутнууд дараах шалтгаан нөхцөлийн улмаас түдгэлзсэн төлөвтэй бүртгэгдсэн байсныг хүснэгтээр харсан. 2019-2022 онуудад элсэлтийн ерөнхий шалгалтын оноо тү******* талаарх мэдээлэлгүй 27 оюутан элсүүлэн авсан нь Д******* бын тухай хийн 7 дугаар зүйлийн 7.1 дэх хэсгийг зөрчсөн ноцтой зөрчлийг удаа дараа гаргасан.

          Иймд нэхэмжлэгчийн гаргасан Б, ш у сын 2022 оны "Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрөл хүчингүй болгох тухай" А/296 дугаар тушаалын хавсралтад заасан тус с*******д холбогдох хэсгийг хүчингүй болгах"-ыг хүссэн нэхэмжлэл нь бүхэлдээ хь зүйн үндэслэлгүй байх тул нэхэмжлэлийг бүхэлд нь хэрэгсэхгүй болгож шийдвэрлэж өгнө үү” гэв.  

ҮНДЭСЛЭХ нь:

1.Дараах үндэслэлээр нэхэмжлэгч М******* х******* н******* у******* д******* сургийн сургалтын үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг цуцалсан нөхцөл блыг дахин тогтоож, шинээр акт гарган шийдвэрлэх хүртэл Б ш у сын 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсгийг 3 сарын хугацаатай түдгэлзүүлэх нь зүйтэй гэж үзлээ.

2.Нэхэмжлэгч М******* х******* н******* у******* д******* с******* дараах үндэслэлээр маргасан:

2.1.Бүртгэлийн системд ораагүй 14 багштай гэх асуудал манай байглагын хариуцах асуудал биш. Д******* бын тухай хиар багшийг Дадлагажигч багш, Багш, Ахлах багш гэсэн 3 ангилалд хуваадаг. Харин Бын яамны Системийн бүртгэл зөвхөн Багш гэсэн төлөвөөр бүртгэлд хүлээн авдаг учир бакалаврын зэрэгтэй дадлагажигч багш нарыг ялгаж харах боломжгүй.

2.2.Элсэлт аваагүй Нягтлан бодох бүртгэл, Маркетинг хөтөлбөрт доктор багш байх шаардлагатай гэж дүгнэсэн нь үндэслэлгүй.

2.3.Ерөнхий эрдмийн яг ямар хичээлийг чиглэлийн багшгүй талаар тодорхой заагаагүй.

2.4.Бын магадлан итгэмжлэх үндэсний Зөвлөлийн Удирдах Зөвлөлийн 2021 оны 7 дугаар сарын 08-ны өдрийн 02 дугаар тогтоолоор Сургалтын ажил эрхлэх боломжтой гэж үзэн 5 жилийн хугацаатай магадлан итгэмжилсэн атлаа сургалтын үйл ажиллагаа эрхлэх боломжгүй гэж сын тушаал гарсан нь зөрчилтэй.

2.5.Маркетинг хөтөлбөрт мэргэжлийн багшгүйгээр 59 оюутанд сургалт эрхэлж байгаа нь оюутны сурах эрх, сургалтын чанарт ноцтой зөрчил гаргасан гэж дүгнэсэн нь үндэслэлгүй.

2.6.Удирдлага мэдээллийн системд тус сургийн 10 оюутан чөлөөтэй, 89 оюутан түр түдгэлзсэн төлөвт байгаа нь сургийн үйл ажиллагаа, сургалтын чанараас шалтгаалахгүй, зөвхөн суралцагчийн хүсэл зоригоос хамаарах асуудал бөгөөд эдгээр оюутнуудын талаарх мэдээллийг системд бүрэн дүүрэн, үнэн зөв мэдээлсэн.

3.Хэрэгт авагдсан баримтаар Бын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөлийн ажлын албаны захирлын 2022 оны 4 дүгээр сарын 26-ны өдрийн А/86 дугаар /1-р хавтасны 175 дахь тал/ тушаалаар М******* х******* н******* у******* д******* сургийн ахиц дэвшлийн тайланд хөндлөнгийн үнэлгээ хийсэн дүгнэлтээр 2022 оны 5 дугаар сарын 10-ны өдөр /1-р хавтасны 176 дахь тал/ “д******* бын сургалтын байглагын магадлан итгэмжлэлийн шалгуурыг “бүрэн хангасан” гэж дүгнэсний дагуу уг зөвлөлийн Д******* бын магадлан итгэмжлэх комисс 2022 оны 6 дугаар сарын 17-ны өдрийн хуралдаанаар хэлэлцэж, /1-р хавтасны 190 дэх тал/ мөн өдрийн 54 дүгээр /1-р хавтасны 188 дахь тал/ тогтоолоор байглагын магадлан итгэмжлэлийн шалгуур, шаардлагыг “бүрэн хангасан” гэж дүгнэн 5 жилийн хугацаатай магадлан итгэмжилсэн байна.

Уг шийдвэрийг Бын магадлан итгэмжлэх үндэсний Зөвлөлийн Удирдах Зөвлөлийн 2021 оны 7 дугаар сарын 08-ны өдрийн 02 дугаар тогтоолоор /1-р  хавтасны 33 дахь тал/ баталгаажж, 2022 оны 7 дугаар сарын 08-ны өдрийг хүртэлх хугацаагаар магадлан итгэмжлэлийн гэрчилгээ олгосон.

4.Б, ш у сын 2022 оны 5 дугаар сарын 30-ны өдрийн А/197 дугаар /1-р хавтасны 111 дэх тал/ тушаалаар Их, д******* с*******, коллежийн сургалтын чанар, багшлах х******* нөөц, элсэлт, төгсөлт, төгсөгчдийн хөдөлмөр эрхлэлт, эрдэм шинжилгээний бал зэргийг холбогдох хь, журамд нийцэж байгаа эсэхийг хянан, магадлан хийж, ажлын үр дүнг танилцахыг Д******* болон мэргэжлийн бын бодлогын удирдлага, зохицалтын газарт даалгасан.

Уг тушаалын дагуу томилогдсон ажлын хэсгийн тайлангаар /1-р хавтасны 113 дахь тал/ М******* х******* н******* у******* д******* сургийн сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох санал гаргасны дагуу Б, ш у сын 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар /1-р хавтасны 84 дэх тал/ тушаалаар М******* х******* н******* у******* д******* сургийн Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгожээ.

5.Бын тухай хийн 24 дүгээр зүйлийн 24.1.1-т “бын асуудлаар хяналт шалгалт хэрэгжүүлэх эрх бүхий байглага болон улсын байцаагчийн дүгнэлтээр стандарт зөрчсөн, эсхүл сургалт эрхлэх зөвшөөрлийн нөхцөл, шаардлагыг удаа дараа хангаагүй болох нь тогтоогдсон;”,

Д******* бын тухай хийн 13 дугаар зүйлийн 13.1-т “Их с*******, д******* с*******, коллежид мэргэжлийн хичээлийг магистр, түүнээс дээш зэрэгтэй багш заах бөгөөд магистр, докторын хөтөлбөрийг хичээлийг докторын зэрэгтэй багш заана” ,

Б, соёл, ш у сын 2010 оны 01 дүгээр сарын 21-ний өдрийн 26 дугаар тушаалаар /1 дэх хавтаст хэргийн 154 дэх тал/ баталсан Д******* бын сургалтын байглагын ангилал тогтоох журмын 2.3.2-т “Нийт багш нарын 75-аас доошгүй хувь нь үндсэн багш байна”, 2.3.3-т “Багш магистраас доошгүй зэрэгтэй байна”, 3.3-т “Үндсэн багшийн 15-аас доошгүй хувь нь докторын зэрэгтэй байна”, мөн сын 2014 оны 4 дүгээр сарын 28-ны өдрийн А/174 дүгээр тушаалаар /1 дэх хавтаст хэргийн 139 дэх тал/ баталсан "Д******* бын бакалаврын мэргэжлийн чиглэл /хөтөлбөр/-д тавигдах нийтлэг шаардлага"-ын 2.7-т "Багшид тавих шаардлага"-ыг 2.7.1-т “Тухайн мэргэжлийн ур чадвартай, магистр ба түүнээс дээш зэрэгтэй байна.” гэж зохицсан.

Түүнчлэн Б, соёл, ш ухаан, спортын сын 2020 оны 5 дугаар сарын 26-ны өдрийн А/265 дугаар тушаалаар /1-р хавтасны 210 дахь тал/ баталсан Бын салбарын мэдээллийн сан бүрдүүлэх, ашиглах журмын 2.1.4-т “Д******* бын салбар”, 2.2.1-т “Бын асуудал эрхэлсэн төрийн захиргааны төв байглага”, 3.7-т “Мэдээллийн санг бүрдүүлэх, нэгтгэх, хадгалах, мэдээллийг байршах, нийтэд хүртээмжтэй болгох үйл ажиллагаанд Монгол Улсын холбогдох хь, тогтоомжийг баримтлан ажиллах” гэж заасан.

6.М******* х******* н******* у******* д******* сургийн сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгох санал гаргасан ажлын хэсгийн дүгнэлтэд дээр дурдсан хь, журамд заасан асуудлыг зөрчсөн нь тогтоогдсон гэх боловч хэрэг хянан шийдвэрлэх ажиллагааны явцад холбогдох нотлох баримтыг цуглахад нөхцөл бал бүрэн тогтоогдоогүй байна.

7.Тодрбал, 2021-2022 оны хичээлийн жилд тус с*******д суралцаж байгаа оюутны тоо Бын салбарын мэдээллийн сан болон ажлын хэсгийн дүгнэлтэд зөрүүтэй, нягтлан бодох бүртгэлийн магистрын сургалт эрхэлж байгаа эсэх нь нотлогдоогүй, Элсэлтийн ерөнхий шалгалтгүй оюутан элсүүлсэн зөрчлийг дүгнэлтэд дурдаагүй атлаа хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч нар хариу тайлбартаа дурдсан, зарим багшийн магистрын диплом хүчинтэй эсэхийг бүрэн тодраагүй зэрэг нөхцөл блыг дахин тодрж шалгах шаардлагатай, ийнхүү тодрах зүйлийн цар хүрээ шүүхийн шинжлэн судлах боломжоос хэтэрсэн байна. 

8.Түүнчлэн Бын магадлан итгэмжлэх үндэсний зөвлөлийн Д******* бын магадлан итгэмжлэх комиссоос М******* х******* н******* у******* д******* сургийг “Магадлан итгэмжлэлийн шалгуур, шаардлагыг бүрэн хангасан” гэж дүгнэсэн байхад Б, ш у сын А/296 дугаар тушаалаар Сургалт эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгосон нь аггын хувьд ойлгомжгүй.

9.Маргаан бүхий Б, ш у сын А/296 дугаар тушаалыг 2022 оны 8 дугаар сарын 23-ны өдрийн 6/3994 дугаар /1-р хавтасны 43 дахь тал/ албан бичгээр М******* х******* н******* у******* д******* с*******д   хүргүүлсэн боловч Б, ш у яамны 2022 оны 8 дугаар сарын 12-ны өдрийн 6/3834 дугаар /1-р хавтасны 46 дахь тал/ албан бичгээр сонсох ажиллагааны талаар мэдэгдэлд 2022 оны 8 дугаар сарын 17-ны өдөр санал ирүүлэхийг мэдэгдсэн боловч уг албан бичгийг Монгол шуудан ХК-иас М******* х******* н******* у******* д******* с*******д санал хүргүүлэх хугацааг дууссаны дараа буюу 2022 оны 8 дугаар сарын 18-ны өдөр хүргүүлсэн нь Монгол шуудан ХК-ийн 2022 оны 11 дүгээр сарын 02-ны өдрийн 09/855 дугаар /1 дэх хавтаст хэргийн 241 дэх тал/ албан бичгээр тогтоогдож байна.

10.Иймээс М******* х******* н******* у******* д******* сургийн сургалтын үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгосон нөхцөл блыг дахин хянан шалгаж, шинэ акт гаргах хүртэл Б ш у сын 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсгийг 3 сарын хугацаатай түдгэлзүүлж шийдвэрлэлээ.

Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хийн 106 дугаар зүйлийн 106.1, 106.3, 106.3.11 дэх хэсэгт заасныг удирдлага болгон ТОГТООХ нь:

1.Бын тухай хийн 24 дүгээр зүйлийн 24.1, 24.1.1, Д******* бын тухай хийн 13 дугаар зүйлийн 13.1-д заасныг тус тус баримтлан М******* х******* н******* у******* д******* сургийн сургалтын үйл ажиллагаа эрхлэх тусгай зөвшөөрлийг хүчингүй болгосон нөхцөл блыг дахин хянан шалгаж, шийдвэрлэх хүртэл Б ш у сын 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсгийг 3 сарын хугацаатай түдгэлзүүлсүгэй.

2.Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хийн 107 дугаар зүйлийн 107.6-д зааснаар хариуцагчаас дахин шинэ акт гаргаагүй тохиолдолд Б ш у сын 2022 оны 8 дугаар сарын 19-ны өдрийн А/296 дугаар тушаалын М******* х******* н******* у******* д******* с*******д холбогдох хэсэг хүчингүй болох бөгөөд шүүхийн шийдвэрээр тогтоосон хугацаа нь шийдвэр хүчин төгөлдөр болсон өдрөөс эхлэн тоологдохыг дурдсугай.

3.Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хийн 48 дугаар зүйлийн 48.1-д заасны дагуу нэхэмжлэгчээс улсын тэмдэгтийн хураамжид урьдчилан төлсөн 70200 төгрөгийг улсын орлогод хэвээр үлдээж, хариуцагчаас 70200 төгрөгийг гарган нэхэмжлэгчид олгосугай.

Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хийн 114 дүгээр 114.1-т зааснаар хэргийн оролцогчид, тэдгээрийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч, өмгөөлөгч нь шийдвэрийг эс зөвшөөрвөл шийдвэрийг гардан авсан өдрөөс хойш 14 хоногийн дотор давж заалдах жр гомдол гаргах эрхтэй.

 

 

 

 

ДАРГАЛАГЧ, ШҮҮГЧ                              Б.АДЪЯАСҮРЭН