Шүүх | Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүх |
---|---|
Шүүгч | Мишигдоржийн Батзориг |
Хэргийн индекс | 128/2023/0848/З |
Дугаар | 128/ШШ2024/0136 |
Огноо | 2024-02-15 |
Маргааны төрөл | Татвар, |
Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн Шийдвэр
2024 оны 02 сарын 15 өдөр
Дугаар 128/ШШ2024/0136
МОНГОЛ УЛСЫН НЭРИЙН ӨМНӨӨС
Нийслэл дэх Захиргааны хэргийн анхан шатны шүүхийн шүүх хуралдааныг шүүгч М.Батзориг би даргалж, тус шүүхийн шүүх хуралдааны 1 дүгээр танхимд хийсэн шүүх хуралдаанаар,
Нэхэмжлэгч: Ж ХХК
Хариуцагч: Нийслэлийн татварын газрын улсын байцаагч У.О, С.Т
Маргааны төрөл: Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С.Т нарын гаргасан 2023 оны 2 дугаар сарын 09-ний өдрийн НА- то актыг хүчингүй болгуулах"-ыг хүссэн шаардлага бүхий маргааныг хянан хэлэлцэв.
Шүүх хуралдаанд: нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Т.С, Б.Б, хариуцагч У.О, С.Т, хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч Б.М, шүүх хуралдааны нарийн бичгийн дарга М.Мөнхбат нар оролцов.
ТОДОРХОЙЛОХ НЬ:
1. Эрх, хууль ёсны ашиг сонирхлоо биечлэн болон итгэмжлэгдсэн төлөөлөгчөөр дамжуулан хамгаалах, төлөөлүүлэх боломжоор хангаагүй тухайд Татварын хяналт шалгалтын гүйцэтгэх, дуусгах үед шатанд тус компанийг төлөөлж ерөнхий нягтлан бодогч Б.Б болон "Т Б " ХХК-ийн үүсгэн байгуулагч "Т Б " компанийн Татварын хэлтсийн дарга Б.Б нарт нөхөн нуулалтын актыг танилцуулсан, татварын хууль тогтоомжийг тайлбарлан таниулж танилцуулсан болон яцлага өгч татварын хяналт шалгалтын явцад оролцсон. Аливаа хяналт шалгалтын үйл ажиллагаа нь хуульд заасан үндэслэл журмын дагуу явагдах шаардлагатай. Б.Б болон Б.Б гэх хүмүүс нь "Т" ХХК- ийг төлөөлөх бүрэн эрхгүй хүмүүс бөгөөд татварын хяналт шалгалтад төлөөлөх эрх бүхий итгэмжлэл ч олгоогүй нь хяналт шалгалтын хүрээнд цугларсан нлох баримт, болон байцаагч нарын тайлбараар нлдог болно. Энэ нь татварын ерөнхий хуулийн 12 дугаар зүйлийн 12.1.5, 12.1.7 мөн хуулийн 12.1.10 дугаар зүйлүүдэд заасан татвар төлөгч буюу "Т" ХХК-ийн хуульд заасан эрхийг зөрчсөн байна. Татварын ерөнхий хуулийн 12.1.5-т заасан татвар төлөгч буюу "Т Б В" ХХК-ийн гүйцэтгэх захирал эрх бүхий албан тушаалтан Ш нь татварын хяналт шалгалтын гүйцэтгэх, дуусах үе шатанд биечлэн болон зөвхөн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгчөөр Дамжуулан эрх хууль ёсны ашиг сонирхлоо хамгаалах, төлөөлүүлэхээр оролцох биечлэн байлцах эрхийг зөрчсөн. Мөн тус хуулийн 12.1.7-д заасан татвар төлөгчийн татвар нуулалт, төлөлт, хяналт шалгалтын дүнгийн талаар тайлбар авах, өгөх эрхийг зөрчсөн, Түүнчлэн 12.1.10-т заасан "Т" ХХК нь татварын хууль тогтоомжоор нсон үүргээ биелүүлэх, эрхээ эдлэх талаар хуулиар зөвшөөрөгдсөн итгэмжлэгдсэн нягтлан бодогч, татварын зөвлөхийн туслалцаа, зөвлөгөө авах эрхтэй гэж тус тус Татварын ерөнхий хуульд заасан татвар төлөгчийн эдлэх эрхүүдийг Татварын улсын байцаагч У.О, С. Т нар нь татварын хяналт шалгалтын гүйцэтгэх, дуусгах үе шатанд тус тус зөрчсөн байна. Мөн түүнчлэн Нийслэлийн маргаан таслах зөвлөлөөс 2023 оны 06 дугаар сарын 23-ны өдрийн 26 дугаар Тогтоолийн Тодорхойлох хэсэг "Т" ХХК нь "Т Б " ХХК-ийн 100 хувь хөрөнгө оруулалттай охин компани тул "Т Б " ХХК-ийн Татварын Хэлтийн дарга Б.Б нь "Т Б ХХК- ийн татварын хяналт шалгалтад оролцох эрх бүхий албан тушаалтан мөн гэж үзэж байна гэдэг дүгнэлт нь хуульд нийцэхгүй байна. Учир нь "Т" ХХК- ийн зүгээс "Т Б " компанийн Татварын хэлтсийн дарга Б.Б-д компанийг төлөөлөх бүрэн эрх, итгэмжлэл бүхий баримт бичиг огт олгоогүй болно. Хэдий Т ХХК нь Т Б ХХК-ийн охин компани боловч тус тусдаа үйл ажиллагаатай бие даасан хуулийн этгээдүүд болно. Компанийн тухай хуулийн 6 дугаар зүйлийн 6.12-д заасны дагуу толгой компани нь үйл ажиллагаагаа уялдуулах зогоор байгуулсан гэрээгээр хүлээсэн үүргээ биелүүлэхээс бусад тохиолдолд хараат болон охин компанийн үйл ажиллагаанд зөвхөн эзэмшиж байгаа хувьцааныхаа эрхээр оролцоно гэж заасан. Охин компани гэж компанийн нийт гаргасан энгийн хувьцааны 50-аас дээш хувийг өөр /толгой компани дангаараа буюу нэгдмэл сонирхолтой этгээдтэй хамтран эзэмшдэг бие даасан компанийг охин компани гэнэ. Компанийн тухай хуулийн 6.12-т заасны дагуу охин компанийн үйл ажиллагаанд эзэмшиж байгаа хувьцааныхаа эрхээр оролцоно гэдэг нь зөвхөн бие даасан охин компанийн үйл ажиллагаанд хувьцаа эзэмшигчийн хувьд зөвхөн өөрийн эзэмшиж буй хувьцааныхаа саналын эрхтэйгээр оролцохыг хэлдэг. Иймд "Т Б " ХХК-ийн бие даасан охин компани болох Т" ХХК-ийн татварын асуудал буюу татвар нуулалтын холбоой татварын хяналт шалгалтад шууд оролцож болно гэсэн үг биш юм. Харин зөвхөн хуульд заасан итгэмжлэлийн хүрээнд оролцох боломжтой байсан. Татварын байцаагч нар нь эдгээрийг шалгаагүй буюу хуульд заасан арга хэмжээг авч ажиллаагүй болно. Мөн Компанийн тухай хуулийн 84.1-т зааснаар зөвхөн компанийг төлөөлөх бүрэн эрхтэй этгээдийг эрх бүхий албан тушаалтан гүйцэтгэх удирдлага буюу гүйцэтгэх захирал байна гэж заасан байдаг. Гэтэл "Т" ХХК-ийн эрх бүхий албан тушаалтан Ш К нь татварын хяналт шалгалтын гүйцэтгэх болон дуусгах үе шатанд компанийг төлөөлөх бүрэн эрхтэй байсан боловч уг ажиллагаанд компанийг төлөөлөх бүрэн эрхгүй этгээд болох компанийн ерөнхий нягтлан бодогч Б. Б болон "Т Б " ХХК-ийн үүсгэн байгуулагч "Т Б " ХХК компанийн Татварын хэлтсийн дарга Б.Б нар оролцсон байна. Харин эрх бүхий албан тушаалтан Ш К нь огт оролцон мэдэгдэл авсан талаар баримт бичиг тэмдэглэл огт байхгүй байна. Мөн түүнчлэн Татварын ерөнхий хуулийн 42 дугаар зүйлд Нөхөн нуулалтын акт хүчин төгөлдөр болох болон гардуулах талаар зохицуулсан байдаг.5 42.6-д Нөхөн нуулалтын акт, илтгэх хуудсыг хүчин төгөлдөр болсноос хойш 7 хоногийн дор гардуулах үүргийг татварын байцаагч нар хүлээдэг. Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С.Т нарын гаргасан НА- то нөхөн нуулалтын акт нь 2023 оны 02 сарын 09-ний өдөр хүчин төгөлдөр болсон байдаг. Гэтэл бидэн хуулийн 42.6-д заасан хугацаанд гардуулаагүй бөгөөд харин 2023 оны 02 дугаар сарын 24-ний өдөр шууданд хийснийг 2023 оны 03 дугаар сарын 02-ний өдөр бид хүлээн авсан байдаг. Татварын ерөнхий хуулийн 42.7-д Татвар төлөгч, эсхүл түүний итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч нь нөхөн нуулалтын акт, илтгэх хуудсыг энэ хуулийн 42.6-д заасан хугацаанд гардуулах боломжгүй, эсхүл гардан аваагүй бол татварын алба уг хугацаа өнгөрснөөс хойш 7 хоногийн дор татвар төлөгчийн хувийн хэрэгт бүртгүүлсэн хаягт шуудангаар илгээнэ гэж заасан боловч гардуулах боломжгүй талаар татварын байцаагч нар өдөр тутмын тэмдэглэлдээ тэмдэглээгүй, бид гардан авах боломжгүй гэдэг тайлбар огт тавиагүй буюу нөхөн нуулалтын актыг бидэнд мэдэгдээгүй байдаг. Захиргааны ерөнхий хуулийн 43 дугаар зүйлийн 43.1-д Захиргааны актыг хаяглагдсан этгээд болон эрх, хууль ёсны ашиг сонирхол нь хөндөгдөж болзошгүй этгээдэд хуульд заасан журмын дагуу мэдэгдэнэ. Захиргааны актыг мэдэгдэх ажиллагааг түүнийг гаргасан захиргааны байгууллага хариуцна. Гэтэл Дээрх хуульд заасан үүргээ биелүүлээгүй байдаг. Мөн 2023 оны 02 дугаар сарын 24-ний өдөр үйлдсэн Татварын улсын /ахлах/ байцаагчийн акт, илтгэх хуудсыг танилцуулсан болон гардуулсан тухай 19259 дугаартай тэмдэглэлд Акт илтгэх хуудсыг танилцуулахад байлцсан Ш гэжээ. Мөн түүнчлэн хууль тогтоомж тайлбарлан таниулсан талаар тэмдэглэлийн 3, 4 болон 5 дугаар хэсэгт тэмдэглэжээ. Гэтэл дээрх татвар төлөгчийн хууль ёсны төлөөлөгч нь Япон улсын иргэн болно. Орчуулагчийн тусламжтайгаар тухайн үйл ажиллагаанд оролцох байсан. Огт хийгдээгүй мэдэгдээгүй ажиллагааг оролцож мэдэгдсэн мэтээр бичсэн нь хуульд нийцэхгүй, шударга бус байна.
2. Нэг. Зөрчил шалган шийдвэрлэх ажиллагааны журам зөрчсөн тухайд.
Татварын хяналт шалгалтаар Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С.Т нарын гаргасан 2023 оны 02 сарын 09-ний өдрийн НА- то актын Тогтоох хэсэгт: Зөрчлийн тухай хууль 11.19 дүгээр зүйлийн 11.19.1.2, Татварын ерөнхий хуулийн 73 дугаар зүйлийн 73.2.1., 82 дугаар зүйлийн 82.1.2, 74 дүгээр зүйлийн 74.1., 84 дүгээр зүйлийн 84.1.5 дахь заалтыг тус тус үндэслэн гэжээ. Гэтэл Татварын ерөнхий хуулийн 44 дүгээр зүйлд 44.1-т "Татварын хяналт шалгалтыг хийх явцад Зөрчлийн тухай хуульд заасан зөрчил илэрсэн тохиолдолд Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн дагуу шийдвэрлэнэ гэж заасны дагуу зөрчлийн хэрэг үүсэх, зөрчил илэрсэн бол зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуульд заасны дагуу хянан шийдвэрлэж шийтгэл онуулах ёстой байсан. Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн 2.4 дүгээр зүйлийн 1.5-д эрх бүхий албан тушаалтан нь зөрчлийн хэрэг бүртгэлтийн ажиллагааг хуульд заасан үндэслэл журмын дагуу явуулах үүргийг хүлээсэн байдаг. Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн 3.1-д Холбогчийн эрхийг зохицуулсан байдаг бөгөөд хуулийн 3.1-н 2.1-д Ямар зөрчилд холбон шалгагдаж байгааг мэдэх, өөрийгөө өмгөөлөх, хууль зүйн туслалцаа авах, өөрийн эсхүл хууль ёсны төлөөлөгч, өмгөөлөгчийн хүсэлтийн дагуу хийгдэж байгаа Зөрчил шалган шийдвэрлэх ажиллагаанд оролцох, уг ажиллагааны тэмдэглэлтэй танилцах, түүнд засвар оруулах, хүсэлт гаргах, зэрэг эрхээ байдаг бөгөөд мөн эдгээр эрхээ эдлэх боломжоор хангаагүй буюу зөрчил шалган шийдвэрлэх ажиллагааны журмыг зөрчсөн байдаг. Мөн түүнчлэн Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн 7.2.1-д Зөрчил үйлдсэн хүн, хуулийн этгээдэд шийтгэл онуулах шийдвэр нь шийтгэлийн хуудас хэлбэртэй байна гэж заасан байдаг. Татварын байцаагч нар нь татварын хяналт шалгалтын явцад Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн 3.1 дүгээр зүйлийн 2.7-д заасан "өөрийн, эсхүл хууль ёсны төлөөлөгч, өмгөөлөгчийн хүсэлтийн дагуу хийгдэж байгаа зөрчил шалган шийдвэрлэх ажиллагаанд биечлэн оролцох, уг ажиллагааны тэмдэглэлтэй танилцах, түүнд засвар оруулах хүсэлт гаргах" эрхийг зөрчсөн байна. Учир нь дээр дурдсанчлан "Т" ХХК-ийн гүйцэтгэх захирал эрх бүхий албан тушаалтан Ш К нь татварын хяналт шалгалтын гүйцэтгэх, дуусах үе шатанд биечлэн болон зөвхөн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгчөөр дамжуулан эрх хууль ёсны ашиг сонирхлоо хамгаалах, төлөөлүүлэхээр биечлэн байлцаж оролцоогүй болно. Мөн Татварын хяналт шалгалтыг хийх явцад Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн 6.9 дүгээр дүгээр зүйлийн 1-т заасны дагуу зөрчлийн хэргийг танилцуулахдаа Эрх бүхий албан тушаалтан зөрчлийн хэрэг бүртгэлтийг дуусгахаас өмнө оролцогч, тэдгээрийн өмгөөлөгчийг зөрчлийн хэрэгтэй танилцах боломжоор хангана" гэж заасан эрхийг татварын байцаагч нар мөн тус тус зөрчсөн байна. 3. "Бүгд Найрамдах М Ард Улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр" -ийг М улсын болон Хийн аж ахуйн нэгжүүд хооронд хийсэн гэрээ, ажил гүйлгээнд ашиглах боломжтой тухайд Учир нь "Татварыг давхардуулж онуулахгүй байх, татвар төлөхөөс зайлсхийх явдлаас урьдчилан сэргийлэх тухай "Бүгд найрамдах М Ард улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард Улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр"-ийн 1 дүгээр зүйлд "Энэхүү хэлэлцээр нь хэлэлцэн тохирогч хоёр улс буюу тэдгээрийн аль нэгний нутаг дэвсгэрт байнга оршин суугч этгээдийг хамаарна", мөн 3 дугаар зүйлийн (б) хэсэгт "Хятад гэж БНХАУ, газар зүйн утгаараа БНХАУ-ын бүх нутаг дэвсгэрийг" хэлнэ гэж тус тус заасан байдаг. 1984 оны 12 дугаар сарын 19-нд Хятад, Их Британийн Засгийн газар Хийн асуудлаарх Хятад-Британийн хамтарсан тунхаглалд гарын үсэг зурсан. Хамтарсан тунхаглалд бусад зүйлсээс гадна, Хийн тухай БНХАУ-н үндсэн бодлогын тухай тусгасан байдаг. "Нэг улс, хоёр бодлого" зарчмын дагуу Хийн засаг захиргааны онцгой бүсэд социалист тогтолцоо, бодлогыг хэрэгжүүлэхгүй байх, Хийн өмнөх капиталист тогтолцоо, амьдралын хэв маяг 50 жилийн турш өөрчлөгдөхгүй хэвээр байна. Мөн Хамтарсан тунхаглалд "эдгээр үндсэн бодлогыг Хийн засаг захиргааны онцгой бүсийн үндсэн хуульд тусгана" гэж заасан. Үүний дагуу Хийн засаг захиргааны онцгой бүсийн Үндсэн хуулийг 1990 оны 4 дүгээр сарын 4-нд БНХАУ-ын Бүх Хятадын Ардын Төлөөлөгчдийн Их Хурал-аас баталж, 1997 оны 7 дугаар сарын 1-ээс хүчин төгөлдөр болсон байна. Тус Үндсэн хуулийн 1 дүгээр зүйлд "Хийн засаг захиргааны онцгой бүс нь БНХАУ-ын салшгүй нэг хэсэг юм" хэмээн заасан байна. Иймд "Бүгд найрамдах М Ард улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард Улсын Засгийн газар хорондын хэлэлцээр"-ийн 3 дугаар зүйлийн (б) хэсэгт заасны дагуу газар зүйн утгаараа БНХАУ-ын бүх нутаг дэвсгэр гэх агуулгад газарзүйн байршлын хувьд Хонконг нь бүхэлдээ БНХАУ-ын нутаг дэвсгэрт оршдог, БНХАУ-ын салшгүй нэгэн хэсэг мөн байх тул "Бүгд найрамдах М Ард улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард Улсын Засгийн газар хорондын хэлэлцээр"-ийг М улсын болон Хийн аж ахуйн нэгжүүд хооронд хийсэн гэрээ, Ажил гүйлгээнд ашиглах бүрэн боломжтой байна. Иймд Татварын хяналт шалгалтаар Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С. Т нарын гаргасан 2023 оны 2 дугаар сарын 09-ний өдрийн НА- то акт, Нийслэлийн маргаан таслах зөвлөлийн 2023 оны 6 дугаар сарын 23-ны өдрийн 26 дугаар тогтоолыг хүчингүй болгож нэхэмжлэлийн шаардлагыг бүхэлд нь хангаж өгнө үү гэжээ.
Нэхэмжлэгч Ж ХХК нь
Нэхэмжлэлийн
Нэхэмжлэгчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгчид нь шүүх хуралдаанд маргаан бүхий нөхөн нуулалтын актын 2020 оны доодын бараа, үйлчилгээнд суутгасан НӨАТ-д холбох хэсэг /зөрчлийн дүн 269,251.75 төгрөг үүнд нох нөхөн татвар, торгууль, алданги нийт 40,867 төгрөг/-тэй маргахгүй, хүлээн зөвшөөрч байгаа тул Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С.Т нарын 2023 оны 2 дугаар сарын 09-ний өдрийн Татварын нуулалт, төлөлтийг шалгасан тухай №НА- то Нөхөн нуулалтын актын 121,771,955 төгрөгт холбох хэсгийг хүчингүй болгуулах гэж нэхэмжлэлийн шаардлагаа тодруулсан болно.
Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С.Т нарын 2023 оны 2 дугаар сарын 09-ний өдрийн Татварын нуулалт, төлөлтийг шалгасан тухай №НА- то Нөхөн нуулалтын актаар 81,208,229.1 төгрөгийн нөхөн татвар, 24,365,161.25 төгрөгийн торгууль, 16,239,432.58 төгрөгийн алданги, нийт 121,812,822.93 төгрөгийн төлбөр төлүүлэхээр шийдвэрлэсэн байна.
Нэхэмжлэгч нь "Бүгд найрамдах М Ард улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард Улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр"-ийн 3 дугаар зүйлийн (б) хэсэгт заасны дагуу газар зүйн утгаараа БНХАУ-ын бүх нутаг дэвсгэр гэх агуулгад газарзүйн байршлын хувьд Хонконг нь бүхэлдээ БНХАУ-ын нутаг дэвсгэрт оршдог, БНХАУ-ын салшгүй нэгэн хэсэг мөн байх тул "Бүгд найрамдах М Ард улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард Улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр"-ийг М улсын болон Хийн аж ахуйн нэгжүүд хооронд хийсэн гэрээ, Ажил гүйлгээнд ашиглах бүрэн боломжтой, дээрх Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийн 12 дугаар зүйлийн 2 дахь хэсэгт заасны дагуу 10 хувиар тооцож татвар төлөх ёстой гэсэн агуулгаар маргаж байна.
Харин хариуцагч нь Хонконг бол Хятад улсын онцгой захиргааны бүс юм. Хууль тогтоох, гүйцэтгэх, шүүх эрх мэдэл нь засгийн газраас тусдаа тогтсон байна. Хятад-Их Британийн хамтарсан тунхаг ёсоор харьяалах улс нь Британи байж байгаад Хятад болж солигдсон ч эдийн засаг, засаг захиргааны бүтэц хэвээр үргэлжлэхээр заасан байна. Хятад улсын Нэг улс, хоёр тогтолцоо зарчмын хүрээнд Хонконгийн суурь хууль нь муж, орны түвшнийх байна. Иймээс "Бүгд Найрамдах М Ард Улс, Бүгд Найрамдах Хятад Ард Улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээр"-ийг М улсын болон Хийн аж ахуйн нэгжүүд хооронд хийсэн гэрээ, ажил гүйлгээнд ашиглах боломжгүй гэж маргаж байна.
М Улсын Үндсэн хуулийн 10 дугаар зүйлийн 3 дахь хэсэгт М Улсын олон улсын гэрээ нь соёрхон баталсан буюу нэгдэн орсон тухай хууль хүчин төгөлдөр болмогц доодын хууль тогтоомжийн нэгэн адил үйлчилнэ. гэж заасан байна.
Татварын ерөнхий хуулийн 2 дугаар зүйлийн 2.2-т М Улсын олон улсын гэрээнд татварын хууль тогтоомжоос өөрөөр заасан бол олон улсын гэрээний заалтыг дагаж мөрдөнө. гэж заасан байна.
Татварыг давхардуулж онуулахгүй байх, Татвар төлөхөөс зайлсхийх явдлаас урьдчилан сэргийлэх тухай Бүгд Найрамдах М Ард Улсын Засгийн газар, Бүгд Найрамдах Хятад ард улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийн 1 дүгээр зүйлд Энэхүү хэлэлцээр нь хэлэлцэн тохирогч хоёр улс буюу эдгээрийн аль нэгний нутаг дэвсгэрт байнга оршин суугч этгээдийг хамаарна. гэж, 3 дугаар зүйлийн 1-ийн б-д Хятад гэж БНХАУ, газар зүйн утгаараа БНХАУ-ын бүх нутаг дэвсгэрийг хэлэх бөгөөд мөн хятадын татварын хууль үйлчлэх БНХАУ-ын нутаг дэвсгэрт багтах тэнгис, түүнчлэн олон улсын хуулийн дагуу нөөцийг нь БНХАУ олборлох, ашиглах эрх бүхий далайн ёроол, түүний хэвлий, / далайн ёроолоос дээших усны нөөц баялаг /БНХАУ-ын нутаг дэвсгэрт багтах тэнгисээс гадагш орших нутгийн хэлнэ; гэж, 12 дугаар зүйлийн 2-т Гэхдээ хэлэлцэн тохирогч улсад бий болж байгаа шан харамж, эрхийн шимтгэлд тухайн улсын хуулийн дагуу татвар онуулж болох боловч уг шан харамж, эрхийн шимтгэлийг хүлээн авагч нь түүний жинхэнэ эзэмшигч мөн бол ийнхүү онуулж буй татвар нь шан харамж, эрхийн шимтгэлийн нийт хэмжээний 10 хувиас хэтэрч үл болно. гэж тус тус заасан байна.
Дээрх эрх зүйн зохицуулалтуудаас үзэхэд, Олон улсын гэрээ нь доодын хууль тогтоомжийн нэгэн адил үйлчлэхээр, М Улсын олон улсын гэрээнд татварын хууль тогтоомжоос өөрөөр заасан бол олон улсын гэрээний заалтыг дагаж мөрдөхөөр хуульчилсан байх тул Татварыг давхардуулж онуулахгүй байх, Татварын төлөхөөс зайлсхийх явдлаас урьдчилан сэргийлэх тухай Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийг тус маргаанд баримтлах нь зүйтэй гэж шүүх үзлээ.
Иймд дээрх Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийн холбох зохицуулалтуудад Хятад гэж БНХАУ, газар зүйн утгаараа БНХАУ-ын бүх нутаг дэвсгэрт хамаарахаар, онуулж буй татвар нь шан харамж, эрхийн шимтгэлийн нийт хэмжээний 10 хувиас хэтрэхгүй гэж тус тус заасан ба Х нь БНХАУ-ын нутаг дэвсгэрт хамаарах нь тодорхой тул Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийн дагуу 10 хувиар тооцож татвар төлөх ёстой гэж нэхэмжлэгч маргаж байгаа нь хууль зүйн үндэслэлтэй байна гэж шүүх дүгнэлээ.
Хариуцагч болон хариуцагчийн итгэмжлэгдсэн төлөөлөгч нь шүүх хуралдаанд БНХАУ-ын Үндсэн хуульд Х нь бие даасан статустай, бие даасан эдийн засагтай, бие дааж шийдвэр гаргадаг талаар заасан, Х нь дэлхийн бусад улсуудтай бие дааж, тусдаа давхар татварын гэрээ байгуулдаг тул Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийг энэ маргаанд хэрэглэхгүй гэсэн агуулгаар тайлбарлаж маргаж байх хэдий ч М Улсын шүүх нь Татварын ерөнхий хуулийн 2 дугаар зүйлийн 2.2-д заасны дагуу эрх зүйн албан ёсны эх сурвалж болох БНХАУ-ын Засгийн газар, БНМАУ-ын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийг хэрэглэх нь хуульд нийцэх тул хариуцагч талын дээрх тайлбар үндэслэлгүй.
Нэхэмжлэгч нь нэхэмжлэлдээ хуулийн этгээд өөрчлөн байгуулагдсан, нэрээ өөрчилсөнтэй холбоойгоор эрх, хууль ёсны ашиг сонирхлоо биечлэн болон итгэмжлэгдсэн төлөөлөгчөөр дамжуулан хамгаалах, төлөөлүүлэх боломжоор хангаагүй, төлөөлөх бүрэн эрхтэй этгээдийг татварын хяналт шалгалтад оролцуулаагүй, Зөрчил шалган шийдвэрлэх ажиллагааны журам зөрчсөн, Зөрчил шалган шийдвэрлэх тухай хуулийн дагуу шийтгэлийн хуудсаар хариуцлага онуулах ёстой байсан гэсэн агуулгаар маргаж байх боловч нэхэмжлэгчийн эдгээр маргаж байгаа үндэслэлүүд нь бодит байдалтай нийцэхгүй төдийгүй нэхэмжлэлийн шаардлагыг хангах хэмжээний үндэслэл болж чадахгүй байна.
Дээр тайлбарласан хууль зүйн үндэслэлүүдээр шүүх нэхэмжлэлийн шаардлагыг бүхэлд нь хангаж шийдвэрлэлээ.
Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 106 дугаар зүйлийн 106.1, 106.3.1, 106.3.12-д заасныг тус тус удирдлага болгон ТОГТООХ нь:
1. Татварын ерөнхий хуулийн 2 дугаар зүйлийн 2.2, Татварыг давхардуулж онуулахгүй байх, Татвар төлөхөөс зайлсхийх явдлаас урьдчилан сэргийлэх тухай Бүгд Найрамдах М Ард Улсын Засгийн газар, Бүгд Найрамдах Хятад Ард улсын Засгийн газар хоорондын хэлэлцээрийн 3 дугаар зүйлийн 1-ийн б, 12 дугаар зүйлийн 2-т заасныг тус тус баримтлан нэхэмжлэгч Ж ХХК-ийн нэхэмжлэлийн шаардлагыг бүхэлд нь хангаж, Нийслэлийн татварын газрын татварын хяналт шалгалтын хэлтсийн татварын улсын байцаагч У.О, С.Т нарын 2023 оны 2 дугаар сарын 09-ний өдрийн Татварын нуулалт, төлөлтийг шалгасан тухай №НА- то Нөхөн нуулалтын актын 121,771,955 /нэг зуун хорин нэгэн сая долоон зуун далан нэг мянга есөн зуун тавин тав/ төгрөгт холбох хэсгийг хүчингүй болгосугай.
2. Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 48 дугаар зүйлийн 48.1-д заасны дагуу нэхэмжлэгч Ж ХХК-аас улсын тэмдэгтийн хураамжид урьдчилан төлсөн 70.200 /далан мянга хоёр зуу/-төгрөгийг улсын орлогод хэвээр үлдээж, хариуцагчаас 70.200 төгрөгийг гаргуулж нэхэмжлэгчид олгосугай.
Захиргааны хэрэг шүүхэд хянан шийдвэрлэх тухай хуулийн 114 дүгээр зүйлийн 114.1-д зааснаар хэргийн оролцогч, тэдгээрийн төлөөлөгч буюу өмгөөлөгч энэхүү шийдвэрийг эс зөвшөөрвөл шүүхийн шийдвэрийг гардан авснаас хойш 14 хоногийн дор Захиргааны хэргийн давж заалдах шатны шүүхэд давж заалдах гомдол гаргах эрхтэй.
ДАРГАЛАГЧ, ШҮҮГЧ М.БАТЗОРИГ