Чингэлтэй дүүргийн Эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн Шийтгэх тогтоол

2017 оны 03 сарын 25 өдөр

Дугаар 2017/ШЦТ/49

 

 

МОНГОЛ УЛСЫН НЭРИЙН ӨМНӨӨС

Чингэлтэй дүүргийн эрүүгийн хэргийн анхан шатны шүүхийн эрүүгийн шүүх заныг шүүгч Ё.Цогтзандан даргалж,

Шүүх хуралдааны нарийн бичгийн даргаар Чинзориг

Улсын яллагч: Батхишиг

Хохирогч П.Э, түүний өмгөөлөгч З.Ганчимэг,

Хохирогчийн хууль ёсны төлөөлөгч П.Ч, түүний өмгөөлөгч -Ерөөлт,

Шүүгдэгч П.З, түүний өмгөөлөгч Ц нарыг оролцуулан шүүхийн шүүх хуралдааны танхимд нээлттэй хийсэн эрүүгийн шүүх ^аанаар,

Гээврийн прокурорын газраас П.Зт холбогдуулан Эрүүгийн хуулийн ангийн 215 дугаар зүйлийн 215.3, 216 дугаар зүйлийн 216.2 дахь хэсэгт ар яллах дүгнэлт үйлдэж ирүүлсэн эрүүгийн 00000000000 дугаартай 'г2016 оны 12 дугаар сарын 02-ны өдөр хүлээн авч шүүн хэлэлцэв.

Монгол улсын иргэн 1945 оны 12 дугаар сарын 30-ны өдөр Баянхонгор йн Бууцагаан суманд төрсөн, 71 настай, халх дээд боловсролтой, багш жилтэй, тэтгэвэрт, ам бүл 1, Хан-Уул дүүрэг 0 дүгээр хороо 00 дугаар байр 00 д оршин суух хаягтай, ял шийтгэл эдэлж байгаагүй, Тэмээчин овогт П.З  /РД:....................................../

Шүүгдэгч П.З нь 2016 оны 08 дугаар сарын 17-ны өдөр 22:04 цагийн м Чингэлтэй дүүргийн 00 дүгээр хорооны нутаг дэвсгэр Шадивлангийн замд -ын Замын хөдөлгөөний дүрмийн 2.7-д заасан Жолоочид дор дурдсан зүйлийг тлоно а/согтууруулах ундаа, мансууруулах бодис, сэтгэцэд нөлөөлөх эм, -мэл, хэрэглэсэн, мөн хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангаж чадахааргүй буюу ядарсан үедээ Nissan Patrol маркийн 00-00 УБУ улсын дугаартай !таэврийн хэрэгсэлийг жолоодон явахдаа зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээнд автомашины дугуй сольж байсан Ч.Ч, П.Э нарыг мөргөж, ЧЧын амь насыг хохироон, П.Эгийн биемахбодид хүнд гэмтэл ;рфуулан тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хууль тогтоомж зөрчсөн,

Дээрх зам тээврийн ослыг гаргаад МУ-ын Замын хөдөлгөөний дүрмийн 2.5-д заасан “Зам тээврийн осолд холбогдсон жолооч дор дурдсан үүрэг хүлээнэ: а/тээврийн хэрэгслээ нэн даруй дгсоож , ослын дохионы гэрлээ асаах ба ослын эогсолтын тэмдгийг энэ дүрмийн” 6.3-т заасан шаардлагын дагуу тавьж, тээврийн хэрэгсэл болон осолд холбогдол бүхий эд юмсыг байрнаас нь хөдөлгөхгүй байх, б/зам тээврийн ослын тухай цагдаагийн байгууллага /ажилтан/-д мэдэгдлэж, түүнийг үзсэн хүмүүсийн овог нэр, хаягийг мэдэж аваад осолд холбогдол бүхий эд мөрийн баримтын зүйлийг хамгаалан цагдаагийн байгууллагын ажилтадг, хүлээх” гэсэн заалтыг зөрчин зам тээврийн осол гарсан газрыг сай^г арт-аасан гэмт хэрэгт холбогджээ.

ТОДОРХОЙЛОХ НЬ:

Шүүхийн хэлэлцүүлэгт яллах болон цагаатгах дараах нотлох баримтуудыг эн судлав.

Шүүгдэгч П.З шүүхийн хэлэлцүүлэгт мэдүүлэхдээ: Би болсон маш их харамсаж, сэтгэл зүрхээрээ шаналж байна. Энэ хэргийг үнэн р шийднэ гэдэгт итгэлтэй байна. Би хохирогч нартай уулзаж, бодит хохирлыг мжоороо нэмж төлсөн. Энэ ослоос болж миний биед өвдөж эмнэлэгт хэвтсэн. S» тэднийг ойроос хараад тойроод гарч явахад ард талд машин явж байсан. и—хээр нь би 2 дугаар эгнээнд хүн орчихвий гэж 1 дүгээр эгнээ рүү дарахдаа 1 р эгнээнд зогсож байсан хохирогч нарын машиныг өнгөрчихлөө гэж бодож —ал баруун урд дугуйнд түг хийх чимээ гарахаар нь би замын боржур өчихлөө гэж бодоод цаашаа явсан. Тэрнээс биш хүн дайрчихлаа, зугтая гэж гүй гэв.

Хохирогчийн хууль ёсны төлөөлөгч П.Ч шүүхийн хэлэлцүүлэгт “лэхдээ: Би цаашид иргэний журмаар нэхэмжлэлээ гаргана. Талийгаачийн 16 ай хүү, 6 настай охин зэрэг нь ард нь үлдэж байгаа. Тэднийг тэжээн тэтгүүлэх лтэй байгаа. Шүүхээс одоо ийм шийдвэр гаргаж өгвөл сайн байна. Бидний л бол шүүгдэгч П.Зыг хорихоос өөр төрлийн ял шийтгэлээр шийтгэж үү. Би гомдолгүй байна гэв.

Хохирогч П.Э шүүхийн хэлэлцүүлэгт мэдүүлэхдээ:    Би хөдөлмөрийн чадвараа 50 хувь алдаж группэд орсон. Дахин хагалгаанд орох ^“-рдлагатай байна. Би хохиролд 1.650.000 төгрөг авсан. Би одоо 10 сая төгрөг мжилж байна. Өөр хэлэх зүйлгүй гэв.

Зам тээврийн осол хэргийн газарт үзлэг хийсэн тэмдэглэл, гэрэл зургийн лэлт,

Зам тээврийн осол, хэрэг үзлэгээр тогтоосон байдал, осол, хэрэг гарсан газар хийсэн хэмжилтийн бүдүүвч,

Цогцосны гадна үзлэг хийсэн тэмдэглэл, гэрэл зургийн үзүүлэлт,

2016 оны 08 дугаар сарын 17-ны өдөр Тээврийн хэрэгслийн техникийн _ыг шалгасан тэмдэглэл: Тээврийн хэрэгсэлийн гаднах байдал, гадна байдал, н улмаас баруун урд крыло хонхойсон будаг халцарсан /6x4 см, 5.5x4 см/,

Шүүх шинжилгээний үндэсний төвийн №5086 тоот:

1.         Талийгаач Ч овогтой Чын баруун хэвлий хэсэгт үүссэн гэх ,6x8.9 см хэмжээтэй зурагт дүрслэгдсэн ором мөр нь харьцуулах загварт

лсэн 00-00 УБҮ улсын дугаартай Ниссан Патрол маркийн автомашины баруун н дугуйны мөр байж болно.

2.         Талийгаач Ч.Чын баруун хэвлий хэсэгт үүссэн гэх 12.6x8.9 см ээтэй зурагт дүрслэгдсэн ором мөрөнд тогтвортой хувийн онцлог шинж эг илрэхгүй байх тул 00-00 УБҮ улсын дугаартай Nissan Patrol маркийн машины баруун урд, баруун хойд дугуйны альнаар нь гарсан болохыг рхойлох боломжгүй байна гэх дүгнэлт,

Шүүх шинжилгээний үндэсний «“^звийн № 7251 тоот:

Шинжилгээнд ирүүлсэн NisSan Patrol маркийн 00-00 УБУ улсын дугаартай рийн хэрэгслийн урд хэсгээс харьцуулах шинжилгээнд зориулж бэхжүүлж н будагтай элементийн агууламж найрлагын хувьд таарч тохирч байна гэх дүгнэлт,

Шүүх шинжилгээний үндэсний төвийн №1538 тоот:

1.         Талийгаачийн цогцост дээрх 2 талын олон хавирганы хоёр, гурвалсан - хугарал, 2 талын уушигны урагдал няцрал, цээжний хөндийд шингэн цус, зөөлөн эд болон гол судасны хананд цус хуралт, хэвлийн хөндийн шингэн звэгний үүд, баруун дэлбэнгийн няцрал, холбоосын цус хуралт, баруун " өөхөн эдийн цус хуралт баруун шаант яс, зүүн хацар, хамар, эрүү, баруун доор, баруун гуя, зүүн тохой зүүн шуу, зүүн бугуй, зүүн ташаа, зүүн шилбэ, өвдөг, зүүн шагай, зүүн өсгийд зулгаралт гэмтэл тогтоогдлоо.

2-         Дээрх гэмтлүүд нь хэрэг болсон гэх цаг хугацаанд авто ослын үед үүсэх ” гэмтлүүд байна.

3. Талийгаач дээрх амьдрах боломжгүй цээж хэвлийн хавсарсан олон zb: улмаас нас баржээ. Гэмтэл авсан дарааллыг тогтоох боломжгүй.

4^ Талийгаач нас барах үедээ хүнд зэргийн согтолттой байжээ. Шээсэнд —уулах болон сэтгэцэд нөлөөлөх бодис илэрсэнгүй.

5.3 дугаар бүлгийн цустай байна.

6.         Үхэлд хүргэх архаг хууч өвчин тогтоогдсонгүй.

7.         Дээрх үхэлд хүргэсэн гэмтэл нь хүний хүчнээс давсан хүчний үйлчлэлээр байна. Авто машинд мөргөгдөх, дайрагдах үед үүсэх боломжтой.

Шүүх шинжилгээний үндэсний хүрээлэнгийн №7330 тоот:

1 .Шинжилгээнд ирүүлсэн “А-1538 Ч.Ч 08 дугаар сарын 19-нд” гэж н цусанд 3.4 промилли, шээсэнд 3.2 промилли спиртийн агууламж

2.         Шинжилгээнд ирүүлсэн “А-1538 Ч.Ч 08 дугаар сарын 19-нд” гэж :н шээсэнд мансууруулах, сэтгэцэд нөлөөлөх бодис илрээгүй” гэх дүгнэлт,

Шүүх шинжилгээний үндэсний хүрээлэнгийн №14140 тоот:

Эгийн биед шүүх эмнэлгийн гэмтлийн зэрэг тогтоож, дүгнэлт ап ГССҮТ-д хэвтэн эмчлүүлсэн гэх өвчний түүхийн хуулбар шаардлагатай гэх дүгнэлт,

Шүүх шинжилгээний үндэсний хүрээлэнгийн №1457 тоот:

1.Эгийн биед дэлүүний няцрал /2016.08.18-ны өдөр дэлүүг авах засал/, нойр булчирхайн их бие, сүүл хэсгийн няцрал, хэвлийн ар гадаргуугийн хуралт, хэвлийн хөндийд 600 мл цус, зүүн талд 2 хавирганы хугарал гдлоо.

2.         Дээрх гэмтэл нь мохоо зүйлийн үйлчлэлээр үүсгэгдэх боломжтой,

3.         Шүүх эмнэлгийн гэмтлийн зэрэг тогтоох журмын 3.1.12-т зааснаар ийн хүнд зэрэгт хамаарна.

4.         Цаашид гэмтлийн улмаас дэлүүг авсан нь 4.11,        56.6-р энгийн хөдөлмөрийн чадварын тогтонгийн 30 хувь алдагдуулна.

б.Хэрэг болсон гэх цаг хугацаанд үүссэн байх боломжтой гэмтэл байна гэх лт,

Автотээврийн үндэсний төвийн Баянгол техникийн хяналтын үзлэгийн төв: улт:

1 ,Уг автомашиныг тоног төхөөрөмжин дээр хэмжилт хийж үзэхэд урд хоёр йн тоормосны хүчний хэмжээ, урд болон хойд дугуйнуудын хээний гүний ээ зүүн болон баруун гар талын их гэрлийн тусгалын эрчим хол дээрээ оандартын шаардлага хангаж байна. Мөн урд тэнхэгийн хажуу гулсалтын жазайлтын хэмжээ, зогсоолын тоормос хэвийн байлаа. Харин автомашины хойд иоёр дугуйн тоормос тоног төхөөрөг^йн дээр барихгүй гар удирдлагын STOP тоечлуулаар зогсоосон байна. Автомашин нь ерөнхий байдал, иж бүрдлийн хувьд эедрэл гэмтэлтэй байлаа.

2,Энэхүү автомашины хойд 2 дугуйн тоормос барихгүй, баруун гар талын урд крыло будаг нь халцарч, хунирсан, зүүн гар талын тоормос гэрлийн чийдэн баруун rap талын хойд дугуй гадна талдаа язралт үүссэн зэрэг эвдрэл лтэй байлаа.

3.         Шинжилгээ хийлгэх тогтоолын 3 ба 4 дүгээр асуултанд нэгтгэж лахад: Дээрх эвдрэл гэмтлүүд нь осол болохоос өмнө эсхүл хойно хэдийд нийг бид тодорхойлох боломжгүй тул тухайн зам тээврийн осолд хэрхэн лснийг тогтоох боломжгүй. Хэрэв автомашины хойд хоёр дугуйн тоормос

хгүй тохиолдолд тоормосны замыг уртасгах байдлаар осолд нөлөөлөх мжтой байдаг. Харин автомашины баруун гар талын урд крыло будаг нь арч, хунирсан, зүүн гар талын тоормосны гэрлийн чийдэн асахгүй, баруун гар н хойд дугуй гадна талдаа язралт үүссэн зэрэг эвдрэл гэмтлүүд нь осолд лөх боломжгүй.

4.         Автомашины ерөнхий байдал иж бүрдлийн эвдрэл гэмтлийг нүдээр ад тогтоож болно. Харин тоормосны эвдрэл гэмтлийг тоног төхөөрөмжин дээр

эг тус бүрээр хэмжилт хийж, тогтоох боломжтой.

5.         Уг автомашин нь шингэн дамжуулгатай, энгийн тоормосны системтэй. хоёр дугуйн тоормос бариагүй. Энгийн тоормосны системтэй тохиолдолд

зогсоогүй үед тоормосны мөр зам дээр үүснэ.

6.         Дээрх асуултанд дурдаагүй шинээр нөхцөл байдал илрээгүй болно. Тоног хэмжилт, техникийн дүгнэлтийн хуудас болон холбогдох зургийг

алтаар хавсаргав гэх,

Техникийн шинжээчийн №574 тоот:

Ниссан патрол маркийн 00-00 УБУ улсын дугаартай автомашины жолооч балжир нь Монгол Улсын замын хөдөлгөөний дүрмийн 2.5 Зам тээврийн холбогдсон жолооч дор дурдсан үүрэг хүлээнэ. а/тээврийн хэрэгслээ нэн й зогсоож, ослын дохионы гэрлээ асаах ба ерөнхий байдал, иж бүрдлийн л гэмтлийг нүдээр хараад тогтоож болно. Харин тоормосны эвдрэл гэмтлийг н зөөлөн эд болон гол ослын зогсолтын тэмдгийг энэ дүрмийн 6.3-т сан шаардлагын дагуу тавьж, тээврийн хэрэгсэл болон осолд холбогдол ий эд юмсыг байрнаас нь хөдөлгөхгүй байх; в/зам тээврийн ослын тухай гийн байгууллага (ажилтан)-д мэдэгдэж, түүнийг үзсэн хүмүүсийн нэр, хаягийг мэдэж аваад осолд холбогдол бүхий эд мөрийн баримтын йг хамгаалан цагдаагийн байгууллагын ажилтанг иртэл хүлээх; "Жолоочид дор дурдсан зүйлийг хориглоно: а/согтууруулах ундаа, руулах бодис, сэтгэцэд нөлөөлөх эм, бэлдмэл хэрэглэсэн, мөн ний аюулгүй байдлыг хангаж чадахааргүй өвчтэй буюу ядарсан тээврийн хэрэгсэл жолоодох" гэсэн заалтуудыг зөрчсөн байх эслэлтэй байна.

2.         Зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээнд автомашины дугуй сольж байсан .Ч нь Монгол Улсын замын хөдөлгөөний дүрмийн: 11.1. "Жолооч

тзэврийн хэрэгслийг замын баруун гар талд зорчих хэсгийн хашлаганд «ахаж, хашлагагүй замд зорчих хэсгийг чөлөөлж зогсооно. Хэрэв зорчих хэсгийг чөлөөлөх боломжгүй (хөвөөгүй) бол түүний зах руу аль болох шахаж эогсооно." гэсэн заалтыг зөрчсөн байх үндэслэлтэй байна.

3.         Зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээнд автомашины дугуй сольж байсан П.Э нь Монгол улсын Замын хөдөлгөөний дүрмийн ямар нэгэн зүйл заалтыг зөрчсөн гэх үндэслэл тогтоогдохгүй байна гэх,

Хохирогч П.Чын мөрдөн байцаалтанд өгсөн: ...Би 2016 оны 08 дугаар сарын 17-ны орой гэртээ сууж байтал хашааны гадаа хүн ирчихлээ том хүн байна уу гээд байна гэж манай 13 настай ач хүү маань хэлэхээр нь гараад очтол эрэгтэй, эмэгтэй 2 ,н байсан. Тэр 2 хүн надад хандан биеэ бариараа энэ доод зам дээр танай хүн бололтой нэг эрэгтэй хүн зам тээврийн осолд орсон байна гэж хэлэхээр миний дотор харанхуйлаад л явчихсан. Ингээд уг хүмүүсийн машин дотроос талийгаачийн охин Н бууж ирэхээр нь "аав чинь яасан юм бэ, үхчихсэн юм уу" гэхэд Н охин аань "тийм" гэж хэлсэн. Ингээд би тэр хэл дуулгаж ирсэн хүмүүсийн машин ■втор суугаад доошоо Шадивлангийн уулзвараас доошоо уруудаад дугуй Ьвсварын харалдаа зам зорчих хэсгийн зүүн талын 1 дүгээр эгнээнд хойшоо лэлтэй 00-00 УБҮ улсын дугаартай талийгаач хүүгийн маань машин счихсон баруун хойхон талд нь газар хэвтэж байсан. Миний хүүг "жамцын Ч гэдэг 1980 оны 12 дугаар сарын 20-нд Улаанбаатар од төрсөн, одоо бол 37 настай жил нь орж байсан юм. Хүү маань бага а цэцэрлэг, сургуулиар хүмүүжээд 1995 онд 7 дугаар ангиасаа ^ихсан юм. Тэрнээс өөр ажил төрөл хийгээд л явдаг байсан. ...Манай >эс талийгаачийн оршуулгын зардалд нийт 4 сая 906 мянга 523 төгрөг уулсан. Энэ мөнгөнөөс одоогийн байдлаар 4.000.000 төгрөг нөхөн -өн байгаа. Мөн би талийгаачийн төрсөн хоёр хүүхдэд нь Иргэний 71ийн 508 дугаар зүйлийн дагуу асран хамгаалагч тогтоолгох хүсэлтэй өөд уг хуулийн зүйл заалтын дагуу жолооч П.Заас дараахь "өрийг гаргуулан авах хүсэлтэй байна. Үүнд: 1 дүгээрт талийгаач хүү нь өөрийн 00-00 УБҮ улсын дугаартай автомашинаараа халтуур хийж, а зөөж амьдардаг. Өдрийн орлого нь 30.000- 40.000 төгрөг байдаг. “ажаар тооцвол өдөрт 35.000 төгрөг олдог гэсэн үг. Үүнийг сарын 26-н эрт ажил хийж олдог гэж үзвэл 910.000 төгрөг болно. Хуулийн дагуу лжаар тооцно гэвэл 455.000 төгрөгийн сарын оролготой болж байгаа юм. ийг жилийн 12 сард үржүүлвэл 5.460.000 төгрөг болж байна. Мөн эгчээ алдсаны тэтгэмжээр бол хоёр хүүхдэд cap тус бүрт нь 70.000 гийн тэтгэмж олгож байгаа. Энэ мөнгийг бага охиныг 18 насанд хүртэл авахад 20.160.000 төгрөг болж байгаа. Мөн талийгаач охиноо 18 нас тэл нь ажил хийж хөдөлмөрлөж байсан бол жилийн 5.460.000 төгрөгийг j жилээр үржүүлвэл 65.520.000 төгрөг болж байгаа. Энэ 12 жилийн .520.000 төгрөгнөөс охины 12 жилд төрөөс тэжээгчээ алдсаны тэтгэмжийн .160.000 төгрөгийг хасаж тооцвол 45.360.000 төгрөгийн хохирол учирсан :: үзэхээр байгаа юм. Миний зүгээс бол яг одоогийн байдлаар оршуулгын -длын үлдэгдэл 906.523 төгрөгийг нэмээд 46.266.523 төгрөг нэхэмжилж 'на. Талийгаач эхлээд Бямбажав овогтой О гэдэг эмэгтэйтэй т амьдарч байгаад дундаасаа Б гэдэг хүүтэй болсон ба уг гтэй хүүгээ 1 нас гарантай байхад нь хаяад явсан. Энэ эмэгтэй 2014 оны дугаар сарын 03-ны нас барсан. Б.Оээс салсаны дараа игтуяа гэдэг эмэгтэйтэй мөн адил хамтран амьдарч байгаад 2010 онд JHomhh гэдэг охинтой болсон. Энэ Х гэдэг эмэгтэй 2011 оны 6 сард зөр хүнтэй суугаад хүүхэд гаргаад талийгаач хүүг маань охинтой нь хамт ;иод явсан. Үүнээс хойш хүү маань өөр хүнтэй гэр бүл болж, хамтран ьдраагүй ээ гэх мэдүүлэг,

Хохирогч П.Эгийн мөрдөн байцаалтанд өгсөн: ^Талийгаач Ч манай гэрт охинтойгоо өөрийнхөө машинтай ирсэн юм. Аэгээд бид 2 хашааны гадаа 0,33 граммтай 1 шил архи хувааж уусан юм. гээд бид 2 доошоо уруудаж байтал машиных нь дугуй буюу зүүн талынх дугуй хагарсан. Ингээд доор байдаг буюу Шадивлангийн автобусны длын ертөнцийн зүгээр урд талд дугуй засвар онгорхой байхаар нь лүү очоод зорчих хэсгийн замын зүүн талын эгнээний 1 дүгээр эгнээнд .шинаа зогсоосон. Тэгээд би машины зүүн талаас запас дугуй гаргаад эогсож байхад талийгаач миний баруун гар талд зогсож байсан юм. ~алийгаачийн охин болохоор машин дотор сууж байсан. Тэгээд би доошоо тонгойгоод суучихсан талийгаач ^осоод зогсож байтал бид 2 баруун гар талаас буюу урдаас хойшоо чиг>элд 1 машин нүдний үзүүрт орж ирж байгаа жарагдсан. Тэрнээс хойш юу болсоныг мэдэхгүй байна. 1 мэдэхэд гэмтлийн эынэлэгт хүргэгдээд очсон байсан. Тэр машиныг хараагүй. Ослын зогсолтын тэмдэг бол тавиагүй, харин ослын гэрэл асаасан байсан. Тухайн үед замын

лгөөн сийрэг, үзэгдэх орчин гэгээ тасраагүй байсан. Миний зүүн бөөр нойр булчирхай 2 талдаа няцарсан. Мөн дэлүү няцарч авхуулсан. Мөн талын 4 хавирга хугарч уушигны гялтан хальс цоорсон байна. Одоо биеийн байдал хүнд байгаа. Миний хувьд маш их гомдолтой байна. (гээнд бол нилээн олон сая төгрөгийн зардал гарсан байгаа. Дараа ^лж бодоод баримтын хамт гаргаж өгнө гэх мэдүүлэг,

Гэрч Б.Б-ын мөрдөн байцаалтанд өгсөн: ...2016 оны 08 дугаар !Н 16-ны орой 22:20 цагийн үед би дугуй засвар дээрээ ажлаа хийгээд байхад 2 эрэгтэй хүн дугуй янзлуулахаар орж ирсэн. Ингээд би тэр 2 ины дугуйг нь янзлаад зогсож байтал гадаа зам дээр түс хийх чимээ JH. Тэгээд юу болов гээд зүүн талд байх автомашины зам руу харсан нь урдаас хойшоо чиглэлтэй замын 1 дүгээр эгнээнд цагаан өнгийн жиргаа цагаан гэдэг машин манай дугуй засварын харалдаа зогсчихсон *г 1 талд нь 2 хүн газар уначихсан байдалтай байсан. "Яасан бэ юу болсон Рf гэж асуухад засвар дотор зогсож байсан 2 эрэгтэй хүнээс "1 гялтгар хар йн машин энэ 2 хүнийг мөргөчихөөд хойшоо зугтаачихлаа" гэж хэлсэн. эд харахад цагаан өнгийн амьжиргаа цагаан машины цаад талд 1 ан охин уйлаад зогсож байгаа харагдсан ба би гар утсаа хайгаад аад "дуудлага өгье" гэхэд манайд дугуйгаа янзлуулж байсан. Ах гар араа цагдаад дуудлага өгсөн юм. Тухайн үед хөдөлгөөн сийрэг, зам ай, замын гэрэл ассан, үзэгдэх орчин чөлөөтэй байсан. Замын гэрэл ' 22:00 цаг гээд асдаг юм. Амьжиргаа цагаан автомашины жолооч манай |йсзарын газар орж ирээгүй. Би тэр машиныг зогссон гэдгийг ч мэдээгүй сан. Осолд орсон хүн одоо гэмтлийн эмнэлэгт хэвтэж эмчлэгдэж байгаа. 'энэдалай ахыг бол танина. Манай дугуй засвараас дээшээ гэр нь байдаг . Манайхаар байнга л орж гарч байдаг. Тухайн үед уг амьжиргаа цагаан й нь хагарчихсан баруун талын уулнаас бууж ирээд урд замд дээр ссон гэсэн. Энийг цагдаад дуудлага өгсөн ах мэдэж байгаа гэх мэдүүлэг, Гэрч М-ийн мөрдөн байцаалтанд өгсөн: . .З- гуай осол охоос өмнө хэд хоногийн өмнөөс надруу яриад гэртээ урьсан юм. Би тэр д нь "зав гарахаар танайд очно" гэж хэлсэн. 2016 оны 08 дугаар сарын 17-ны өдөр Тэнгис кинотеатрын хажуугийн автобусны буудлаас Гоодойн ауслан гэсэн автобусанд 16:30 цагийн үед суугаад Гоодой зусланд очсон. Мнгээд би гэрийг нь заалгаад өөрөө очсон. Намайг очиход 18:00- цаг болж €айх шиг байсан. Ингээд бид 2 тэднийд хоол хийлгэж идээд сууж байхад З- гуай өөрөө 1 шил архи гадаад нэртэй архи гаргасан. Ингээд бид 2 ярьж хөөрч суугаад 2, 2 хундага л архи уусан. Ингээд би явах автобусанд суух гэтэл нөгөө автобус явчихсан байна гэхээр нь "за тэгвэл оройхон явъя" гэхэд З- гуай өөрөө намайг "дөхүүлж өгье" гэсэн юм. Ингээд бид 2 юм ярьж суусаар байгаад орой 21:00 өнгөрөөчихсөн Тэгсэн З- гуай гражаас машинаа гаргаад намайг Гоодойн зуслангаас 7-н буудлын эцсийн эогсоол хүргэж өгөөд буцсан. Тэрнээс хойш юу болсныг мэдэхгүй байна. З- гуай бол архи дарс уудаггүй, томоотой дөлгөөхөн хүн байгаа юм. Надтай тулгаж 2 хундага л архи уусан. Согтуугүй байсан. Автомашинаа хэвийн л зүгээр л барьж байх шиг байсан даа. Надад бол ямар нэгэн юм мэдрэгдээгүй гэх мэдүүлэг,

Гэрч Б.Г-ийн мөрдөн байцаалтанд өгсөн:      ...Би    өөрийн эзэмшлийн 00-00 УНВ улсын дугаартай автомашинтай зуслангийн байшин руу очих гээд 2016 оны 8 дугаар сарын 17-ны орой 22:00 цагийн үед зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээгээр урдаас хойшоо чиглэлтэй Ар Согоот өнгөрөөд Шадивлан зуслан руу дөхөж явтал зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээнд цагаан өнгийн портер маркийн автомашин зогсчихсон байдалтай ертөнцийн зүгээр баруун гар талдаа хоёр хүн буучихсан дугуй сольж байгаа харагдахаар нь би эгнээ байраа өөрчлөөд 2 дугаар эгнээ рүү шилжиж ороод явж байтал миний баруун талаар буюу зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээгээр хар өнгийн хоёр хаалгатай дөрвөлжин Ниссан Патрол маркийн автомашин намайг 1үйцэж түрүүлээд явсан ба урд 1 дүгээр эгнээнд зогсож байсан автомашиныг хараагүй бололтой тулж очоод гэв гэнэт огцом зүүн гар тийш ^араад нөгөө зогсож байсан портер маркийн автомашины ертөнцийн зүгээр баруун талаар нь гүйцэж түрүүлэхэд шороо бужигнаад явчихсан ба Ниссан Патрол маркийн автомашины дээгүүр нэг хүн шидэгдээд гарч ирсэн ба уг машины бөгсөн хэсэг нь оволзоод дээш болоод буухад нь доороос нэг хүн «араад зам дээр унасан. Тэгсэн тэр Ниссан Патрол маркийн автомашины яюлооч зогсолгүй зам голлоод хурдаа ч нэмэлгүй цаашаа яваад өгсөн. Би хэр үед осол дээр зогсолгүй нөгөө машиныг дагаад Гоодойн зуслан хүртэл явсан ба уг автомашин баруун гар тийш эргээд хашааны голоор ороод алга Шолчихсон. Уг автомашиныг дагаж явж байхдаа би цагдаагийн байгууллагад цуудлага өгсөн юм. Уг Ниссан Патрол маркийн автомашин нь теннгүй байсан болохоор доторхи нь шууд нэвт харагдаж байсан. Уг автомашинд лоочоос өөр хүн байгаагүй. Би уг автомашины жолоочыг осол болохоос нө нь хажуугаар гүйцэж түрүүлхэд нь харахад настайвтар эрэгтэй хүн йгаа харагдсан. Би өөрөө 50 км/цагийн хурдтай явж байсан гэхээр уг хсан Патрол маркийн автомашин 60-70 км/цагийн хурдтай явсан байх. 'ний автомашин энгийн шар гэрэлтэй. Би ойролцоогоор 200 орчим метрын |аайнаас 1 дүгээр эгнээнд зогсоод дугуй сольж байсан хоёр хүнийг харсан . Тухайн үед зам хуурай, бороо, шороогүй, үзэгдэх орчин чөлөөтөй, зам элтүүлэгтэй, хөдөлгөөн сийрэг байсан. Тухайн үед харахад 00-00 УБУ н дугаартай л харагдаж байсан. Гэхдээ уг автомашин нь маш их хар аа хаяж явдаг байсан. Дугаарыг нь зөрүүлж хэлсэн байж магадгүй гэх рюдүүлэг,

Гэрч Ч.Э-ын мөрдөн байцаалтанд өгсөн:         Би 00-00 УБҮ улсын щугаартай автомашиныг өөрийн ажлын хэрэгцээнд зориулж 2014 оны 9 ээр сарын 26-ны өдөр гаалиар орж ирсэн Хонда Акти маркийн томашиныг худалдаж аваад 1 cap гаран болж байхад хуучин цагдаагийн йгууллагад ажиллаж байгаад тэтгэвэрт гарсан гээд нэг настай хөгшин ■иний 00-00 УБҮ улсын дугаартай автомашиныг сонирхоод байхаар нь уг Ьгунд нотариатаар ороод худалдах худалдан авах гэрээ хийгээд 3.200.000 Ьвгрөгөөр зарчихсан юм. Яг тухайн үедээ бол албан ёсоор нэрээ шилжүүлж Лгөөгүй. Тэр ах хүүхдийн маань жолооны үнэмлэх гараагүй байгаа гэж байсан ба би тэр автомашиныг нь жолоодоод Шадивлан зусланд байдаг жэрт нь хүргэж өгч байсан. Тэр ах өөрөө автомашин жолоодож чадахгүй гэж вайсан санагдаж байна. Тэр хүн надтай танилцаж л байсан. Гэхдээ одоо !вол нэрийг нь санахгүй байна. Уг хүн цагдаагийн байгууллагад ажиллаж байгаад тэтгэвэртээ гарсан хүн л гэж ярьж байсан. Надад бол одоо жудалдах, худалдан авах гэрээ байхгүй, уг настай ах өөрөө шилжүүлчихнэ ■ээд аваад явсан гэх мэдүүлэг,

Гэрч М.М-ийн мөрдөн байцаалтанд өгсөн: 2016 оны 08 дугаар сарын 17-ны шөнө 23:00 цагийн үед би Дарь-эхийн уулзвар дээр шөнийн эргүүлтэй Ганга-15, 16 дуудлагатай хонож ажиллаж байтал АТ-1- ээс "Чингэлтэй дүүргийн 00 дүгээр хороо Шадивлангийн замд хоёр хүнийг хар внгийн жийп маркийн автомашин мөргөөд зугтсан байна. Шөнийн эргүүлийн алба хаагч нар хойшоо Чингэлтэй дүүргийн 00 дүгээр хороо руу оч" гэж үүрэг өгсөний дагуу уг хэрэг осол гарсан газарт очсон. Тухайн үед осол хэргийг харсан гэх, цагдаагийн байгууллагад дуудлага өгсөн гар утас болох 00000000 дугаарлуу нь залгаж холбогдоход уг хүн нь "би тэр машиныг дагаж явсаар байгаад Гоодойн зусланруу эргэдэг уулвараар алдчихсан" гэж мэдэгдсэн. Ингээд би Гоодойн зуслангийн айлуудын хашаа, гудамжаар явж зам дээр том жийп автомашины мөр байхаар нь уг мөрийг ад явж байтал цайвар ногоон өнгөтөй байшингийнхаа ар талд том ай байшин байсан. Ингээд би хашаа руу нь ороод гражных нь ганы завсараар шагайгаад хартал хар өнгийн том жийп маркийн ]ашин байхаар нь гражын хаалгыг татаад үзтэл цоож нь сул хагас эй байхаар нь хаалгыг онгойлгоод дотогш ороод хартал хоёр тай хар өнгийн Ниссан Патрол маркийн автомашиныг урд талаар нь зогсоочихсон байхаар нь дотор нь ороод гэрэл тусгаад тойрч уг автомашины баруун урд талын крило хэсэг нь дотогш хонхойсон, нь ховхорч унасан байдалтай байхаар нь замын цагдаагийн газрын йн шуурхай удирдлагын хэлтэс AT-1-д мэдэгдэж жижүүрийн хүүн дуудаж хүлээлгэж өгсөн. Би тухайн үед ганцаараа явж байсан гэх мэдүүлэг,

Гэрч Д.М-ийн мөрдөн байцаалтанд өгсөн: Би энэ хүнийг . Уг хүнд 2016 оны 06 дугаар сард Интэрмед эмнэлэгт болор /нүдний/ хагалгаа хийж өгсөн. Анх үзэхэд буюу 2016 оны 06 дугаар сарын өдөр үзэхэд баруун талын нүд 6% хараатай, -3,5 шил зүүдэг хүн Нүдний шилтэйгээ 20% харж байсан. Хүний зүүн нүд нь 16% ай шилтэйгээ 40% харж байсан. Онош нь 2 нүдний харах шилний 2 нүдний болор цайралт онош тавигдсан. Өвчтөний зөвшөөрсөний 2016 оны 06 дугаар сарын 08-нд баруун нүдэнд, 2016 оны 06 дугаар 15-нд зүүн нүдэнд хиймэл уян болор суулгах мэс засал хийсэн. н мэс засал тус бүр 7 хоногийн зайтай хийгдсэн ба 1 сарын дараа дагуу эмээ дусаагаад хэвийн эдгэрсэн. 6 дугаар сарын 29-ний өдөр баруун талын нүд 70%, зүүн талын нүд 60% хараатай байсан ба эс хойш 8 сарын 10-ны өдөр баруун нүдэнд +1, -1,5, 100° шинээр хараа сайжирсан байсан. Зүүн нүд нь +0,5, -1, 120° дээр шил хад 80% сайжирсан байсан. Ойрын хараанд 2 нүд 100% хараа н байсан тул хол ойрын хараанд шил зүүхийг зөвлөж явуулсан. ир гуайн хувьд бол нүдний шилтэй буюу шил зүүсэн тохиолдолд ин жолоодож болно.Шилгүй бол арай бүдэг харагдана" гэх мэдүүлэг жэтлох баримтуудыг шинжлэн судлав.

П.З нь 2016 оны 08 дугаар сарын 17-ны өдөр 22:04 цагийн Чингэлтэй дүүргийн 00 дүгээр хорооны нутаг дэвсгэр Шадивлангийн замд Замын хөдөлгөөний дүрмийн 2.7-д заасан Жолоочид дор дурдсан зүйлийг а/согтууруулах ундаа, мансууруулах бодис, сэтгэцэд нөлөөлөх эм, , хэрэглэсэн, мөн хөдөлгөөний аюулгүй байдлыг хангаж чадахааргүй буюу ядарсан үедээ Nissan Patrol маркийн 00-00 УБУ улсын дугаартай ийн хэрэгсэлийг жолоодон явахдаа зорчих хэсгийн 1 дүгээр эгнээнд ашины дугуй сольж байсан Ч.Ч, П.Э нарыг мөргөж, |батын амь насыг хохироон, П.Эгийн биемахбодид хүнд гэмтэл лан тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хууль оомж зөрчсөн,

Дээрх зам тээврийн ослыг гаргаад МУ-ын Замын хөдөлгөөний дүрмийн 2.5-д н “Зам тээврийн осолд холбогдсон жолооч дор дурдсан үүрэг хүлээнэ: врийн хэрэгслээ нэн даруй зогсоож , ослын дохионы гэрлээ асаах ба ослын ‘солтын тэмдгийг энэ дүрмийн 6.3-т заасан шаардлагын дагуу тавьж, тээврийн жэрэгсэл болон осолд холбогдол бүхий эд юмсыг байрнаас нь хөдөлгөхгүй байх, Шзам тээврийн ослын тухай цагдаагийн байгууллага /ажилтан/-д мэдэгдлэж, түүнийг үзсэн хүмүүсийн овог нэр, хаягийг мэдэж аваад осолд холбогдол бүхий эд иөрийн баримтын зүйлийг хамгаалан цагдаагийн байгууллагын ажилтанг иртэл хүлээх” гэсэн заалтыг зөрчин зам тээврийн осол гарсан газрыг санаатай орхиж зугтаасан гэмт хэрэг үйлдсэн болох нь:

Шүүгдэгч П.Зийн ... Би тэднийг ойроос хараад тойроод гарч явахад аса талд машин явж байсан. Тэгэхээр нь би 2 дугаар эгнээнд хүн орчихвий гэж 1 Яргзэр эгнээ рүү дарахдаа 1 дүгээр эгнээнд зогсож байсан хохирогч нарын ■ишмныг өнгөрчихлөө гэж бодож байтал баруун урд дугуйнд түг хийх чимээ ярахаар нь би замын боржур мөргөчихлөө гэж бодоод цаашаа явсан. Тэрнээс хүн дайрчихлаа, зугтая гэж бодоогүй гэх,

Хохирогчийн хууль ёсны төлөөлөгч П.Чын ...Би цаашид иргэний ■эар нэхэмжпэлээ гаргана. Талийгаачийн 16 настай хүү, 6 настай охин зэрэг ард нь үлдэж байгаа. Тэднийг тэжээн тэтгүүлэх хүсэлтэй байгаа. Шүүхээс одоо шийдвэр гаргаж өгвөл сайн байна. Бидний хүсэл бол шүүгдэгч П.Зыг оос өөр төрлийи ял шийтгэлээр шийтгэж өгнө үү. Би гомдолгүй байна гэх, Хохирогч П.Эгийн ...Би хөдөлмөрийн чадвараа 50 хувь алдаж —д орсон. Дахин хагалгаанд орох шаардлагатай байна. Би хохиролд ,000 төгрөг авсан. Би одоо 10 сая төгрөг нэхэмжилж байна. Өөр хэлэх зүйлгүй

Гэрч Б.Б-ын...2016 оны 08 дугаар сарын 16-ны орой 22:20 цагийн би дугуй засвар дээрээ ажлаа хийгээд байж байхад 2 эрэгтэй хүн дугуй улахаар орж ирсэн. Ингээд би тэр 2 машины дугуйг нь янзлаад зогсож гал гадаа зам дээр түс хийх чимээ гарсан. Тэгээд юу болов гээд зүүн 1д байх автомашины зам руу харсан чинь урдаас хойшоо чиглэлтэй 1Н 1 дүгээр эгнээнд цагаан өнгийн амьжиргаа цагаан гэдэг машин манай i засварын харалдаа зогсчихсон урд талд нь 2 хүн газар уначихсан алтай байсан. "Яасан бэ юу болсон бэ" гэж асуухад засвар дотор ж байсан 2 эрэгтэй хүнээс "1 гялтгар хар өнгийн машин энэ 2 хүнийг өчихөөд хойшоо зугтаачихлаа" гэж хэлсэн гэх,

Гэрч М-ийн ...Тэгсэн З- гуай гражаас машинаа гаргаад *йг Гоодойн зуслангаас 7-н буудлын эцсийн зогсоол хүргэж өгөөд ан. Тэрнээс хойш юу болсныг мэдэхгүй байна. З- гуай бол дарс уудаггүй, томоотой дөлгөөхөн хүн байгаа юм. Надтай тулгаж 2 щага л архи уусан. Согтуугүй байсан. Автомашинаа хэвийн л зүгээр л „ж байх шиг байсан даа. Надад бол ямар нэгэн юм мэдрэгдээгүй гэх,

Гэрч Б.Г-ийн... Би ойролцоогоор 200 орчим метрын зайнаас 1 »эр эгнээнд зогсоод дугуй сольж байсан хоёр хүнийг харсан юм. Тухайн зам хуурай, бороо, шороогүй, үзэгдэх орчин чөлөөтөй, зам :лтүүлэгтэй, хөдөлгөөн сийрэг байсан. Тухайн үед харахад 00-00 УБУ н дугаартай л харагдаж байсан. Гэхдээ уг автомашин нь маш их хар i хаяж явдаг байсан. Дугаарыг нь зөрүүлж хэлсэн байж магадгүй гэх,

Гэрч Ч.Э-ын ... Тэр ах өөрөө автомашин жолоодож чадахгүй гэж сан санагдаж байна. Тэр хүн надтай танилцаж л байсан. Гэхдээ одоо нэрийг нь санахгүй байна. Уг хүн цагдаагийн байгууллагад ажиллаж таад тэтгэвэртээ гарсан хүн л гэж ярьж байсан. Надад бол одоо иалдах, худалдан авах гэрээ байхгүй, уг настай ах өөрөө шилжүүлчихнэ аваад явсан гэх,

Гэрч М.М-ийн ... Ингээд би Гоодойн зуслангийн айлуудын хашаа, %дамжаар явж байтал шороон зам дээр том жийп автомашины мөр байхаар уг мөрийг дагаад явж байтал цайвар ногоон өнгөтөй байшингийнхаа ар 1Д том гражтай байшин байсан. Ингээд би хашаа руу нь ороод гражных хаалганы завсараар шагайгаад хартал хар өнгийн том жийп маркийн омашин байхаар нь гражын хаалгыг татаад үзтэл цоож нь сул хагас ?лттэй байхаар нь хаалгыг онгойлгоод дотогш ороод хартал хоёр лгатай хар өнгийн Ниссан Патрол маркийн автомашиныг урд талаар нь лаад зогсоочихсон байхаар нь дотор нь ороод гэрэл тусгаад тойрч ^зэхэд уг автомашины баруун урд талын крило хэсэг нь дотогш хонхойсон, будаг нь ховхорч унасан байдалтай байхаар нь замын цагдаагийн газрын

■шүүрийн шуурхай удирдлагын хэлтэс AT-1-д мэдэгдэж жижүүрийн .. 4Щрагаэхүүн дуудаж хүлээлгэж өгсөн гэх,

Гэрч Д.М-ийн ... Ойрын хараанд 2 нүд 100% хараа сайжирсан н тул хол ойрын хараанд шил зүүхийг зөвлөж явуулсан. З- ~ хувьд бол нүдний шилтэй буюу шил зүүсэн тохиолдолд автомашин дож болно.Шилгүй бол арай бүдэг харагдана гэх мэдүүлэг болон бичгийн нотлох баримтуудаар нотлогдож байна.

Хохирогчийн хууль ёсны төлөөлөгч П.Чад 16.000.000 төгрөг, хохирогч ,“::эдалайд 1.650.000 төгрөг төлөгдсөн.

Гэмт хэрэг гарах үед хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээ 192.000 төгрөг

Шүүгдэгч нь согтуугаар гэмт хэрэг үйлдсэн нь хүндрүүлэх үндэслэл болно. Шүүгдэгч нь анх удаа гэмт хэрэг үйлдсэн, өндөр настай зэргийг нь глэх үндэслэлд тооцох нь зүйтэй.

Эрүүгийн байцаан шийтгэх хуулийн 283, 286, 290 дугаар зүйлийн 290.3, 296, „ 298 дугаар зүйлүүдийг тус тус заасныг удирдлага болгон

ТОГТООХ нь:

1.         Шүүгдэгч Тэмээчин овогт П.Зыг Монгол Улсын Замын 'өөний дүрмийн зөрчсөний улмаас иргэн Ч.Ч, ГТ.Э нарыг мөргөж, Ч.Чын амь насыг хохироон, П.Эгийн биемахбодид хүнд учруулан тээврийн хэрэгслийн хөдөлгөөний аюулгүй байдлын тухай хууль мж зөрчсөн,

Дээрх зам тээврийн осол гарсан газрыг санаатай орхиж зугтаасан хэрэг гэм буруутайд тус тус тооцсугай.

2.         Эрүүгийн хуулийн тусгай ангийн 215 дугаар зүйлийн 215.3 дах хэсэгт ар шүүгдэгч П.Зт тээврийн хэрэгсэл жолоодох эрхийг 3 жилийн агаар хасч хөдөлмөрийн хөлсний доод хэмжээг 151 дахин нэмэгдүүлсэн 28.992.000      төгрөгийн торгох ялаар,

Мөн хуулийн 216 дугаар зүйлийн 216.2 дахь хэсэгт зааснаар хөдөлмөрийн :ий доод хэмжээг 51 дахин нэмэгдүүлсэнтэй тэнцэх хэмжээний буюу .000 төгрөгийн торгох ялаар тус тус шийтгэсүгэй.

3.         Эрүүгийн хуулийн ерөнхий ангийн 57 дугаар зүйлийн 57.1 дэх хэсэгт аар шүүгдэгч П.Зт Эрүүгийн хуулийн тусгай- ангийн 215 дугаар йн 215.3 дах хэсэгт зааснаар оногдуулсан 28.992.000 төгрөгийн торгох ялд, хуулийн 216 дугаар зүйлийн 216.2 дахь хэсэгт зааснаар оногдуулсан 9.792.000 гийн торгох ялыг багтаасугай.

4.         Хохирогчийн хууль ёсны төлөөлөгч, хохирогч нар цаашид гарах рлоо иргэний журмаар жич нэхэмжпэх эрхтэйг дурдсугай.

5.         Эрүүгийн хуулийн 47 дугаар зүйлийн 47.3 дахь хэсэгт зааснаар торгох sac ноцтойгоор зайлсхийвэл 3 жил хүртэл хорих ялаар сольдгийг дурдсугай.

6.         Эрүүгийн байцаан шийтгэх хуулийн 88 дугаар зүйлийн 88.1.1 дэх хэсэгт енаар эд мөрийн баримтаар хураагдаж ирсэн хэргийн газраас олдсон омашины будагны хагархай 2 ширхэг, харьцуулах шинжилгээнд авсан будагны яагархай 1 ширхэг, нийт 3 ширхэг будагны хагархай зэргийг устгасугай.

7.         Шүүгдэгч П.З нь цагдан хоригдсон хоноггүй болохыг дурьдсугай.

8.         П.Зийн нэр дээрх В ангилалын 008224 дугаартай тээврийн югсэл жолоодох эрхийн үнэмлэхийг Нийслэлийн шүүхийн шийдвэр гүйцэтгэх :аар дамжуулан Цагдаагийн ерөнхий газрын харьяа Лицензийн төвд гүүлсүгэй.

9.         П.Зийн /3 хүний/ эзэмшилийн Сүхбаатар дүүргийн 0 дугаар хороо дүгээр хороолол 0 дугаар байрны 00 тоот 3 өрөө орон сууцыг битүүмжилсэн 16 оны 10 дугаар сарын 16-ны өдрийн тогтоолыг хүчингүй болгосугай.

10.       Шийтгэх тогтоолд давж заалдах гомдол гаргах, эсэргүүцэл бичих эрх мй этгээд шийтгэх тогтоолыг гардуулснаас хойш 14 хоногийн дотор давж щцах гомдол, эсэргүүцлийг Нийслэлийн Эрүүгийн хэргийн давж заалдах [шы шүүхэд гаргах эрхтэй болохыг дурдсугай.

11.       Шийтгэх тогтоол нь танилцуулан сонсгосноор хүчинтэй болох ба давж итдах гомдол, эсэргүүцэл гаргасан тохиолдолд тогтоолын биелэлтийг гэлзүүлж, тогтоол хүчин төгөлдөр болтол П.Зт батлан даалтад өгөх этан сэргийлэх арга хэмжээг хэвээр үргэлжлүүлсүгэй.

 

ДАРГАЛАГЧ ШҮҮГЧ                                 Ё.ЦОГТЗАНДАН